خواست ایران از روسیه در همکاری به توسعه انرژی

© Photo / Rostov Nuclear Power Plantخواست ایران از روسیه در همکاری به توسعه انرژی
خواست ایران از روسیه در همکاری به توسعه انرژی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای از روسیه دعوت کرد تا به توسعه نیروگاه هسته ای در ساحل جنوبی ایران بپیوندد.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر ولایتی مشاور مقام رهبری در امور بین الملل در گفت که در این ملاقات پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری تسلیم پوتین شد.
وی افزود: این ملاقات حدود 2 ساعت طول کشید که بسیار سازنده، روشن و صمیمانه بود و درباره همه موضوعات مورد علاقه دو کشور صحبت شد، آقای پوتین درباره روابط دوجانبه، از پیشرفت روابط ابراز رضایت کرد.
ولایتی همچنین گفت که طی ماه‌‌های اخیر، آقای روحانی دیدارهای متعددی با پوتین داشت و پوتین از عملیاتی شدن این قرارها ابراز رضایت کرد، آقای روحانی نیز از این موضوع مطلع هستند و قدردانی می‌کنند.
وی برعلاوه اظهار داشت؛ مقام رهبری به رابطه ایران و روسیه به عنوان رابطه‌ای راهبردی و استراتژیک از دیرباز نگاه می‌کنند و سیاست ایران تحت اشراف رهبری دنبال می‌شود، آقای پوتین هم این اعتقاد را دارد.
ولایتی گفت: در حوزه هسته‌ای نیز با روس‌ها یک رآکتور 1000 مگاوتی را تأسیس کرده‌ایم و دو رآکتور دیگر در حال ساخت است که پوتین از جزئیات آنها اطلاع داشت. طبق هماهنگی‌هایی که پیشتر با آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شده بود، در این دیدار برای تأسیس رآکتورهای 100 و 35 مگاواتی برای مناطق جنوب و سواحل جنوبی کشور به منظور تولید نیرو و آب شیرین صحبت شد.ایران-رئسی-

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала