بازداشت یک مقام نظامی سعودی به اتهام گرفتن رشوه

© AP Photo / Jacquelyn Martinبازداشت یک مقام نظامی سعودی به اتهام گرفتن رشوه
بازداشت یک مقام نظامی سعودی به اتهام گرفتن رشوه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی از بازداشت یک مسؤول عالیرتبه در وزارت دفاع این کشور به اتهام دریافت رشوه خدود 270 هزاردالر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه عربی Saudi Gazette عربستان روز سه‌شنبه از بازداشت یک مقام عالی‌رتبه در وزارت دفاع به اتهام دریافت رشوه یک میلیون ریالی حدود 270 هزار دالر) خبر داد. بازداشت این مسؤول حدودا هشت ماه بعد از دستگیری چندین شاهزاده و مسؤولان ارشد سابق و کنونی عربستان به اتهام فساد رخ داده است.
سعود بن عبدالله المعجب، دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات، اطلاعاتی از وزارت دفاع در زمینه "تعاملات مالی مشکوک" یکی از مقامات اجرایی این وزارتخانه با یکی از شرکت‌های تجارتی در عربستان دریافت کردند.
وی افزود: طرف‌های مربوطه طرحی را اجرا کردند که منجر به بازداشت فرد مذکور به جرمی مشهود در زمان تحویل گرفتن این مبلغ شد.
دادستان کل نام این فرد را فاش نکرد. این در حالی است که دریافت این رشوه در وزارتخانه تحت امر محمد بن سلمان ولیعهد جوان سعودی که وزیر دفاع نیز است، صورت گرفته است.
براساس بیانیه دادستان کل، دو تن دیگر نیز در این پرونده بازداشت شده‌اند.
این فرد هشت ماه بعد از کمپین ضد فساد ولیعهد عربستان بازداشت شده که طی آن کمپین، صدها شاهزاده، مسؤول کنونی و وزیران سابق به اتهام فساد بازداشت شدند.
از بین آنها می‌توان به شاهزاده متعب بن عبدالله، پسر ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه فقید عربستان و شاهزاده ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی اشاره کرد. این بازداشتی‌ها نهایتا با تسویه حساب‌های مالی آزاد شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала