امریکایی‌ها پهپاد "شکارچی" روسی را خیالی خواندند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر امریکایی‌ها پهپاد "شکارچی" روسی را خیالی خواندند
امریکایی‌ها پهپاد شکارچی روسی را خیالی خواندند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله امریکایی پاپیولر مکانیکس نوشته است که اظهارات درمورد ساخت پهپاد سنگین تهاجمی نسل جدید در روسیه، با واقعیت ساخت آن مطابقت ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی پاپیولر مکانیکس (Popular Mechanics) خاطر نشان ساخته است که هرچند در سال 2011 تصمیم بر این بود که سرمایه‌گذاری بالای طراحی هواپیمای سنگین بدون سرنشین روسی "شکارچی" (Okhotnik) نسل ششم، پس از تکمیل کارهای ساخت جنگنده نسل پنجم سو-57 آغاز شود، اما نخستین پرواز این پهپاد در سال 2018 صورت خواهد گرفت.

این نشریه نوشته است که "شکارچی" به عنوان یک پهپاد مجهز به تکنالوژی خفا (غیرقابل ملاحظه) اعلام شده است که مجهز به تسلیحات راکتی در داخل آن می‌باشد، و بدنه این هواپیما از مواد کامپوزیت ساخته خواهد شد.

نشریه امریکایی افزوده است: "در اطلاعات در مورد توانایی‌های این پهپاد شک و تردید وجود دارد، در حالیکه ما می‌دانیم که برنامه "شکارچی" در مدت هفت سال وجود داشته که این مقیاس زمانی مناسب و حتی بیشتر از نیاز برای پرواز یک پهپاد است".

در جولای سال 2018 یک منبع از مجتمع دفاعی-صنعتی روسیه خبر داد که آزمایشات تابستانی "شکارچی" در سال 2018 آغاز خواهند شد.

پس از منتشرشدن گزارش‌ها درمورد طراحی این هواپیمای بدون سرنشین در سال 2012، همچنان تایید شد که کار علمی تحقیقاتی برای ساخت پهپاد تهاجمی با وزن حدود 20 تُن توسط متخصصان شرکت "سوخوی" و "میگ" روسیه صورت می‌گیرد.

پروژه "شکارچی" که بیش از 25 میلیون دالر هزینه داشته است، قرار است نخستین نمونه آن در سال 2018 آماده شود و در سال 2020 این پهپاد شامل تسلیحات اردوی روسیه شود.

براساس معلومات تایید ناشده، این پهپاد براساس طرح "بال پرنده" ساخته شده است که در ساخت آن از مواد کامپوزیتی استفاده شده و دارای پوشش جذب رادیویی می‌باشد. این هواپیما مجهز به سیستم محرکه رادیو اکتیو است که می‌تواند تا یک هزار کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала