واکنش طالبان به نشست صلح علمای دینی در عربستان

© REUTERSواکنش طالبان به نشست صلح علمای دینی در عربستان
واکنش طالبان به نشست صلح علمای دینی در عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در واکنش به نشست علمای دینی جهان اسلام در عربستان اعلام کرد: اگر این نشستن جنگ کنونی افغانستان را حرام اعلام نمایند، همکاری با ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان در واکنش به نشست علمای دینی جهان اسلام در عربستان سعودی درباره صلح افغانستان اعلام کرد: اگر این نشستن جنگ کنونی افغانستان را حرام اعلام نمایند، همکاری با ایالات متحده آمریکا خواهد بود.
طالبان در بیانیه ای گفته است که جنگ آنها در افغانستان برادر کشی نیست بلکه جنگ در برابر اشغالگران می‌باشد.
لازم به ذکر است که نماینده‌گان بیش از 50 کشور اسلامی، امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه، قرار است برای دو روز در شهرهای جده و مکه در عربستان سعودی، دربارۀ جنگ و صلح افغانستان گفت وگو کنند.
رسانه‌های عربستان سعودی، گزارش داده‌اند که در این نشست، عالمان دینی، تروریزم و تندروی خشونت بار را در تمامی اشکال و شیوه‌های آن بربنیاد اصول اسلامی، محکوم خواهند کرد.
شورای عالی صلح افغانستان، می‌گوید که یک هیئت ۳۰نفری از افغانستان در این نشست اشتراک خواهد کرد.
سخنگوی شورای عالی صلح سید احسان طاهری در این باره می‌گوید: آن عالمان کشورهای اسلام که در کشورهای محدود فتوای جنگ و جهاد را در افغانستان صادر می‌کردند، خودشان یا نمایند‌ه گان شان نیز اشتراک خواهند کرد و در آنجا خواهند دانست که جنگ در میان مسلمانان و فتوا صادر کردن ناروا استند.
این در حالی است که در ماه ثور امسال نیز یک نشست عالمان دینی افغانستان، پاکستان و اندونزیا، در شهر بوگور اندونزیا برگزار شد.
درین نشست، عالمان دینی این سه کشور، در یک اعلامیه، از تلاش‌ها برای تأمین صلح در افغانستان پشتیبانی کردند و خشونت را در دین اسلام مردود خواندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала