داکتر بی رحم و بی عاطفه افغان

© Fotolia / Ondroooداکتر بی رحم و بی عاطفه افغان
داکتر بی رحم و بی عاطفه افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک قابله، نوزاد بی‌جان و مادرش را به‌خاطر نپرداختن پنج هزار افغانی پول ولادت، 17 ساعت در شهر کندز گروگان گرفت.

به گزراش اسپوتنیک، مرد روستایی از ولسوالی چهاردره، هفته‌ی گذشته زنِ حامله دارش را به‌خانه‌ی این قابله در ناحیه‌ی اول شهر کندز می‌بَرَد، اما پس از ولادت، کودک مرده به‌دنیا می‌آید.

تجاوز گروهی چهار داکتر به یک نرس زن در شفاخانه 400 بستر - اسپوتنیک افغانستان
تجاوز گروهی چهار داکتر به یک نرس زن در شفاخانه 400 بستر
 پس از آن، این مرد به قابله می‌گوید که پول ولادت را ندارد، اما از ساعت 12 شب سه‌شنبه تا ساعت 4 عصر روز چهارشنبه‌ی هفته گذشته، این قابله طفل بی‌جان و مادر بیمارش را گروگان می‌گیرد و به این مادر فرصت اشک‌ریختن برای مرگ کودکش و یا درد زایمان کشیدن را نمی‌دهد.

پدر طفل چندین‌بار به خانه‌ی قابله مراجعه می‌کند و می‌گوید کودک و زنش را بدهد، تا کودک را دفن کند، می‌گوید پول را بعداً می‌پردازد، اما قابله می‌گوید تا پول را نیاورده، کودک مرده و خانمش را برایش نمی‌دهد. در نهایت این مرد به سارنوالی کندز عریضه می‌کند و سپس هیاتی از سارنوالی و جنایی به معاینه‌خانه‌ی این قابله در چهارراهی سینمای شهر کندز می‌روند و متوجه می‌شوند که طفل بی‌جان با مادرش و قابله در معاینه‌خانه است. منابع موثق پولیس و تسارنوالی می‌گویند که قابله، کودک مرده و مادرش را به معاینه‌خانه انتقال داده بوده‌است.

اختطاف یک داکتر سرشناس کشور توسط افراد مسلح ناشناس در کابل - اسپوتنیک افغانستان
اختطاف یک داکتر سرشناس کشور توسط افراد مسلح ناشناس در کابل
سپس قابله را 24 ساعت زیر نظارت می‌گیرند، اما پس از فشارهای زیاد و پادرمیانی چند عضو شورای ولایتی و مسوول یک نهاد رسانه‌ای، ظاهراً پدر طفل ابرا می‌دهد و این طبیب از بند با «ضمانت» آزاد می‌شود. قابله به هیات تحقیق‌کننده پرونده گفته که اسناد کار به‌دست دارد و پس از زایمان شوهر این خانم دنبال پول رفته بود که چنین ادعای بالابش صورت گرفته‌است. 

قرار بود دیروز این قابله به محکمه معرفی شود، اما مدیریت جنایی می‌گوید که دوسیه داکتر تحت بررسی قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала