وزیر خارجه امریکا: بیشتر از هر زمان دیگر از افغانستان حمایت می‌کنیم

© Photo / ارگوزیر خارجه امریکا: بیشتر از هر زمان دیگر از افغانستان حمایت می‌کنیم
وزیر خارجه امریکا: بیشتر از هر زمان دیگر از افغانستان حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا که که طی یک سفر اعلام‌ناشده وارد افغانستان شده است در دیدار با رئیس جمهور غنی گفت که اکنون نسبت به هر زمان دیگر، امریکا منحیث یک شریک پایدار در کنار مردم افغانستان قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا که طی سفر اعلام‌ناشده به افغانستان، نشست مطبوعاتی مشترک برگزار نمودند.

در این دیدار، رئیس جمهور غنی خاطر نشان ساخت که آتش‌بس یک پروسۀ موفق بود و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در جریان آن، نشان دادند که هم نظم صلح و هم توانایی دفاع از کشور و مردم خویش را دارند.

رئیس جمهور غنی گفت که استراتژی جدید ایالات متحدۀ امریکا تغییر مثبت را در منطقه ایجاد کرده و کشورهای منطقه باید در قبال این استراتژی مسئولیت شانرا به گونۀ صادقانه انجام دهند.

مایک پامپئو، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا ضمن ستایش از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و همچنان قربانی های نیروهای کشورش، گفت که اکنون نسبت به هر زمان دیگر، ایالات متحدۀ امریکا منحیث یک شریک پایدار در کنار مردم افغانستان قرار دارد.

وی استراتژی امریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی را بخاطر صلح و ثبات افغانستان و منطقه مثبت ارزیابی کرد و گفت که ما با حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان برای ایجاد شرایط مصون و با ثبات در این کشور کار می کنیم.

وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، ضمن حمایت از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، گفت: بسیاری از طالبان این نکته را درک کرده اند که از راه نظامی موفق شده نمی توانند و این موضوع عمیقاً به استراتژی رئیس جمهور ترامپ و همچنان پاسخ طالبان به اعلام آتش‌بس از سوی رئیس جمهور غنی، ارتباط می گیرد.

مایک پامپئو افزود که ایالات متحدۀ امریکا به ادامۀ کمک هایش با افغانستان در عرصه های مختلف، بخصوص پروسه صلح و تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور متعهد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала