سفر دانش و ذکی به ترکیه در اوج تنش‌های شمال

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوریسفر سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور به ترکیه
سفر سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور به ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور و فیض الله ذکی در ترکیب یک هیئت دولتی به ترکیه سفر نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان دیروز (یکشنبه، 17 سرطان) و فیض‌الله ذکی، وزیر کار و امور اجتماعی افغانستان وارد انقره شده اند.

براساس خبرنامۀ منتشرشده توسط دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری، آقای دانش به منظور اشتراک در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر نموده است که مورد استقبال رسمی مقامات دولتی ترکیه نیز قرار گرفته است.

خبرنامه می‌افزاید که معاون دوم رئیس جمهور را در این سفر فیض الله ذکی، وزیر کار و امور اجتماعی، سید انور رحمتی، رئیس دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری و شماری از مقامات وزارت امور خارجه کشور همراهی می‌کنند.

همزمان با این، گفته می‌شود که قرار است معاون دوم رئیس جمهور و وزیر کار و امور اجتماعی کشور با جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و رئیس جنبش ملی افغانستان دیدار و درمورد تنش‌های به‌میان‌آمده گفتگو نمایند.

این در حالیست که پس از بازداشت نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و شخص نزدیک به جنرال دوستم توسط نیروهای کوماندوی اردوی ملی افغانستان، موجی از اعتراضات در چندین ولایت شمالی کشور به‌راه افتاده است.

اعتراض‌کنندگان از حکومت می‌خواهند تا هرچه زودتر نظام الدین قیصاری رها شده، شرایط برگشت جنرال دوستم فراهم شود.

هشداررهبری ائتلاف : دوستم را خود به افغانستان می آوریم - اسپوتنیک افغانستان
هشداررهبری ائتلاف : دوستم را خود به افغانستان می آوریم

دیروز (یکشنبه، 17 سرطان) عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، محمد محقق، معاون ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت مردم و همچنان عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر معاون اول ریاست جمهوری کشور طی یک نشست خبری اعلام نمودند که جنرال دوستم را به کشور باز می‌گردانند.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور افغانستان، بیش از یک سال می‌شود که به ترکیه است و گفته می‌شود که اجازۀ برگشت به کشور را ندارد. او پس از آن‌که از سوی احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان به بدرفتاری متهم شد، به ترکیه رفت و تاکنون برنگشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала