اختر ابراهیمی: تمامی افراد مسلح غیرمسؤول بازداشت می‌شوند

© Photo / فیسبوک معینیت ارشد امنیتی وزارت داخلهجنرال اختر ابراهیمی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان
جنرال اختر ابراهیمی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان اعلام نموده است که تمامی افراد مسلح غیرمسؤول در سراسر کشور بی هیچ تفکیکی بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال اختر ابراهیمی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان که در چارچوب یک هیئت حکومتی به ولایت فاریاب سفر کرده است، گروه‌های غیرمسوول را یک تهدید بزرگ در برابر امنیت کشور خوانده، می‌گوید: "مال، دارایی، اموال، زمین دولتی و غیردولتی و حتا بر ناموس مردم بی‌بضاعت تجاوز شده و عاملان آن هم همین افراد مسلح غیرمسؤول است".

شماری از مقام‌های نظامی و غیرنظامی کشور، نزدیک به یک هفته می‌شود که در فاریاب به سر می‌برند.

این مقام‌ها، مأموریت دارند که جلو به میان آمدن هرج و مرج را بگیرند و نیز فاریاب را از رهگذر امنیتی در ادارۀ حکومت نگه دارند.

شریف یفتلی، لوی درستیز قوای مسلح که در ترکیب این هیئت است، می‌گوید: "وظیفۀ ما تأمین امنیت شهر میمنه و کمربند امنیتی این شهر و نیز نقاط اساسی داخل شهر است."

گفتگو با مردم و معترضان خشمگین از بازداشت نظام الدین قیصاری، بخشی دیگری از مأموریت‌های این هیئت بلند پایه حکومت است.

متین بیک، رئیس ادارۀ ارگان‌های محلی می‌گوید که گفتگوها با مردم فاریاب نتایج مثبت داشته اند و از به میان آمدن یک هرج و مرج بزرگ در این ولایت جلوگیری شده است: "یک ضعف ما این بود که نتوانستیم به مردم امنیت بدهیم، بنأ این پدیدۀ افراد مسلح غیرمسؤول به وجود آمده است و ما اکنون ریشه‌های اصلی مشکلات را دریافته ایم."

این هیئت دولتی، هفتۀ پیش، پس از آن به ولایت فاریاب رفتند که شماری از باشنده‌گان این ولایت در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و یکی از چهره‌های نزدیک به جنرال دوستم، در چندین ولایت شمال تظاهرات کردند.

اعتراض‌کنندگان ساختمان ولایت فاریاب و چندین نهاد دیگر این ولایت را به آتش کشیدند و نیز راه بندر آقینه را بستند.

این اعتراض‌ها تاکنون ادامه دارند. امروز دوشنبه (۱۸سرطان) نیز شماری از باشنده‌گان شهر میمنه به جاده‌ها برآمدند و تظاهرات کردند.

آنان هشدار می‌‎دهند که اگر قیصاری آزاد نشود و نیز جنرال دوستم به کشور بر نگردد، دست از اعتراض نخواهند کشید.

همزمان با این، منابعی می‌گویند که سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور و فیض‌الله ذکی، وزیر کار  و امور اجتماعی به ترکیه رفته اند و احتمال دارد که در بارۀ تنش‌های به میان آمده، با جنرال دوستم گفتگو نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала