انتقاد روحانی از بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام

© AP Photo / Mohammad Bernoانتقاد روحانی از بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام
انتقاد روحانی از بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام را مایوس کننده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران طی تماس تلیفونی با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان ضمن انتقاد از بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته ای با ایران، آنها را مایوس کننده خواند.

حسن روحانی: «متاسفانه در بسته پیشنهادی ارائه شده راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری ها وجود نداشت و یک سری تعهدات کلی در حد بیانیه های سابق اتحادیه اروپا عنوان شده بود.»

به گفته روحانی، ایران امیدوار است که روند مذاکرات وزرای ۵ کشور در وین، بتواند خواسته های ایران را برای ادامه همکاری در برجام تامین کند.

قابل یادآوری است، چندی پیش عباس عراقچی، معین سیاسی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که با توجه به نبود چشم‌اندازی روشن برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام، احتمالا ایران از این توافق خارج خواهد شد.  

در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала