اسکاتلندیارد مسئوولیت تحقیق مسمومیت دو بریتانیایی را به عهده گرفت

© AP Photo / Tim Irelandاسکاتلندیارد مسئوولیت تحقیق مسمومیت دو بریتانیایی را به عهده گرفت
اسکاتلندیارد مسئوولیت تحقیق مسمومیت دو بریتانیایی را به عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس بخش مبارزه ضد تروریسم اسکاتلندیار رهبری بررسی و تحقیق در مورد مسمومیت دو بریتانیایی در آمسبوری را به عهده گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، پولیس ویلتشر گزارش داده است که مسئولیت بررسی و تحقیق در مورد مسمومیت دو شهروند بریتانیایی در آمسبری را پولیس بخش مبارزه ضد تروریسم اسکاتلندیار گرفته است.

Полицейское оцепление в городе Солсбери после госпитализации бывшего полковника ГРУ Сергея Скрипаля - اسپوتنیک افغانستان
مواد مسموم‌کننده اسکریپال، دو بریتانیایی دیگر را نیز مسموم ساخت

پیش از این نیل باسو، رئیس بخش ضدتروریزم اسکاتلندیارد گفته است که مواد مسموم‌کننده دو شهروند بریتانیایی (زن و مرد) در شهر آمسبوری، موادی است که سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روسی و دخترش یولیا اسکریپال را مسموم ساخته بود.
پولیس بخش مبارزه ضد تروریسم تایید کرد که دو شهروند بریتانیایی در معرض یک عامل عصبی "نویچوک" قرار گرفتند و آنها اعلام کردند که مسئولیت بررسی وضعیت در آمسبوری را به عهده گرفته اند.
این زوج بریتانیایی روز شنبه در خانه‌ای در شهرک آمسبوری، واقع در شهر ویلتشر بیمار پیدا شده بودند.
آمسبوری در 11 کیلومتری شمال سالزبری مکانی که سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روسی و دخترش در ماه مارچ در معرض یک عامل عصبی قرار گرفتند و به شدت مسموم شدند. پولیس لندن به این باور است که این مسمومیت توسط ماده A234 که مقامات بریتانیایی آنرا به ماده "نویچوک"، که مربوط به دولت روسیه است، شباهت می‌دهند. در حالیکه مسکو این موضوع را با جدیت رد می‌کند. تحقیقات درمورد حادثه مسمومیت اسکریپال‌ها را اداره ضدتروریزم اسکاتلندیارد (مرکز پولیس لندن) به پیش می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала