وزیر داخله ایران: 90 درصد اشرار از مرز پاکستان وارد ایران می شوند

© Wikipedia / Masoud Bahadouriوزیر داخله ایران: 90 درصد اشرار از مرز پاکستان وارد ایران می شوند
وزیر داخله ایران: 90 درصد اشرار از مرز پاکستان وارد ایران می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله ایران مرزهای شرقی ایران را منطقه پرخطری توصیف و گفت، که بیشتر اشرار از مرز پاکستان به ایران وارد می شوند.

استخراج نفت - اسپوتنیک افغانستان
ایران به عربستان هشدار داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر داخله ایران امروز — یکشنبه — در ادامه نشست خبری اش با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ایمن سازی مرزهای این کشور افزود: مشکل ایمن سازی مرزها هم در شرق و هم در غرب کشور وجود دارد البته در شرق ایران بیشتر است.
وی یادآور شد: من با مسئولان درجه اول کشور افغانستان گفت‌وگو داشتم، آنها علاوه بر وزارت داخله، با ستاد کل نیروهای مسلح هم ارتباطاتی دارند. آنان در تامین امنیت مرزهای خود مشکل دارند. ما حتی پاسگاه ساختیم، نیرویی نداشتند که در آنجا مستقر کنند. مواد مخدر، پناهندگان و اشرار درمرزها وجود دارد. 
رحمانی فضلی به طرح های حمایتی ایران از افغانستان در حوزه کاهش مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: من سه سال است که می گویم افغانستان دارای امنیت و توسعه می تواند جلوی قاچاق مواد و مهاجر را بگیرد.
وی تصریح کرد: پیشنهادی به سازمان ملل دادیم به عنوان کشت جایگزین یا معیشت جایگزین، عده ای قاچاقچی و کشاورز و خرده فروش هستند که با مواد مخدر روزگار می گذرانند. ما اعلام کردیم حاضر هستیم با سازمان ملل و افغانستان محصول کشاورزی را ایجاد کنیم و بازار آن را نیز بسازیم و قول بدهیم دو برابر درآمد مواد مخدر در آمد ایجاد کنیم. در سازمان ملل تصویب شد اما همه کسانی که در عرصه بین الملل از مواد مخدر سود می کنند، نگذاشتند این طرح اجرا شود.

وزیر داخله ایران همچنان مرزهای شرقی ایران را منطقه پرخطری توصیف کرد و گفت: مواد مخدر، پناهندگان و اشرار در این مرزها وجود دارد به طوری که بیش از 70 درصد مواد مخدر ،80 درصد مهاجران و 90 در صد اشرار از مرز پاکستان وارد کشور می شوند.

یادآوری می کنیم، که مقام های افغانستان همیشه پاکستان را متهم به تروریست پروری و ارسال تروریست ها به افغانستان می نمایند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала