انفجار وحشناک راکت فضایی در جاپان+ویدیو

© AFP 2023 / JIJI PRESSانفجار وحشناک راکت فضایی در جاپان+ویدیو
انفجار وحشناک راکت فضایی در جاپان+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکتی که یک شرکت جاپانی امروز شنبه 30 جون سال جاری راهی فضا می‌کرد ثانیه‌هایی پس از پرتاپ در منطقه تایک واقع در هوکایدو منفجر شد.

به گزارش اسپوتنیک، ویدیوی پرواز ناموفق پرتاب راکت "МОМО" در جاپان مربوط به شرکت اینترستلار تکنالوجیز (Interstellar Technologies) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن نشان می‌دهد که پرواز ناموق این راکت به طول 10 متر که سوخت اتانول و اکسیجن مایع بود بیش از چهار ثانیه به طول نیانجامید.

این راکت توسط شرکت اینترستلار تکنالوجیز (Interstellar Technologies) طراحی و هدف از ان انجام پروازهای تجاری با هزینه کمتر به فضاست، هدفی که شرکت SpaceX امریکایی نیز آن را دنبال می‌کند.
اشاره شده است که بعد از انفجار این راکت به هیچ‌کس آسیب نرسیده است چون این راکت از راه دور هدایت می‌شد و تماشاگران در فاصله 1.5کیلومتری این رویدا قرار داشتند.
رئیس شرکت ذکر شدۀ جاپانی به خاطر ناکامی طرح مربوطه از سرمایه‌گذاران عذرخواهی نموده و علت انفجار را نقض فنی در ماشین این راکت گفته است.

یادآوری می‌کنیم که این شرکت برای دومین بار تلاش کرد که یک راکت را به فضا پرتاب کند. 11 ماه پیش در جزیره هوکایدو یک راکت تک‌مرحله‌ای به نام (MOMO-1) را به فضا پرتاب کرد که این راکت به ارتفاع 20 کیلومتر فاصله را طی کرد و در فاصله 6.5 کیلومتری از جای پرتاب شده در اقیانوس آرام سقوط کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала