روسیه، بریتانیا را به دادن رشوة متهم کرد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام نمود که بریتانیا و شرکای آن به یک تعدادی از اعضای سازمان منع سلاح های کیمیایی هنگام رأی گیری در خصوص گسترش حکم آن رشوة داده است.

زاخارووا گفت:«به نظر ما چنین کاری غیرقانونی است. قابل ذکر است که هنگام تصویب طرح جدید، کار کنفرانس کشورهای عضو از چارچوب قانونی آن خارج شد».
به گفته زاخارووا، در نتیجه دستکاری سیاسی، رشوة و شانتاژ آشکار از طرف لندن و دیگر کشورها «طرح غم انگیزی» به تصویب رسید.
چندی پیش، شرکت کنندگان جلسه ویژه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های کیمیایی در لاهه پیشنهاد بریتانیا در خصوص گسترش حکم سازمان منع سلاح های کیمیایی را به تصویب رساند. این حکم جدید به سازمان اجازه می دهد مقصران در حملات کیمیایی را مشخص سازد.

تبلیغات جعلی کلاه سفیدها در پیوند با سلاح کیمیاوی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تبلیغات جعلی "کلاه سفیدها" در پیوند با سلاح کیمیاوی در سوریه
هشتاد و دو عضو به آن رأی موافق دادند و 24 عضو رأی مخالف.
اواخر ماه می بوریس جونسون وزیر خارجه بریتانیا اعلام نمود که لندن به برگزاری نشست ویژه برای بحث پیرامون کاربرد سلاح کیمیایی در سوریه و قضیه احتمال مسمومیت کارمند سابق سرویس ویژه روسیه در سولزبری اصرار می ورزد.
کشورهای استرالیا، بلغاریا، آلمان،کانادا، فرانسه، زلاند نو، پولند، رومانیا، امریکا و جاپان از این ابتکار پشتیبانی کردند. اما روسیه، سوریه، ایران مخالف تصویب طرح به این شکل بودند و بر بحث در باره این طرح و رأی گیری اصرار ورزیدند. هیأت نمایندگی روسیه خواهان رعایت مقررات سازمان شد. اما تمام این پیشنهادات رد شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала