نمایندگان مجلس: حکومت می‌خواهد انتخابات پارلمانی را به تاخیر بیاندازد

© AP Photo / Massoud Hossainiنمایندگان مجلس: حکومت می‌خواهد انتخابات پارلمانی را به تاخیر بیاندازد
نمایندگان مجلس: حکومت می‌خواهد انتخابات پارلمانی را به تاخیر بیاندازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به عقیده نمایندگان مجلس، اگر در پروسه صلح پیشرفتی دیده شود، ممکن است حکومت انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولایتی را به مدت نامعلوم تاخیر انداخته و یکجا با انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ویسا، در حالیکه کمیسیون مستقل انتخابات ۲۸ میزان را تاریخ برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولایتی اعلام کرده است، نگرانی‌هایی وجود دارند که این انتخابات به مدت نامعلومی به تاخیر انداخته شده و یکجا با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شوند.

فاروق مجروح و شکیبا هاشمی، اعضای مجلس نمایندگان افغانستان می‌گویند که احتمال می‌رود که حکومت با دست یافتن به پیشرفت کمی در پروسه صلح، انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولایتی را به تاخیر بیاندازد.

کرزی: در انتخابات ریاست جمهوری آینده اشتراک نمیکنم - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: در انتخابات ریاست جمهوری آینده اشتراک نمیکنم

همزمان با این، گزارش‌هایی هم وجود دارند که اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد به شمول کشورهایی که در پروسه انتخابات با حکومت افغانستان کمک می‌کنند نیز بی‌باوری‌هایی بر کمیسیون موجود دارند و می‌خواهند تا هردو انتخابات (ولسی جرگه و ریاست جمهوری) یکجا برگزار شوند.

نعیم ایوب‌زاده، رئیس اجرائیوی سازمان تیفا، با اشاره به این مشکل گفته است که حکومت از آغاز کار، برای برگزاری انتخابات اراده جدی نداشته است.

با این همه، مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با تاکید بر برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولایتی به تاریخ ۲۸ میزان، می‌گویند که این روند حتی برای یک روز هم به تاخیر نخواهد افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала