اعلام آتش‌بس حزب کارگران کردستان در روز انتخابات در ترکیه

© AFP 2023 / AHMAD AL-RUBAYE اعلام آتش‌بس حزب کارگران کردستان در روز انتخابات در ترکیه
اعلام آتش‌بس حزب کارگران کردستان در روز انتخابات در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب کارگران کردستان در روز انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه، عملیات نظامی علیه حکومت این کشور را توقف داده است.

به گزارش اسپوتنیک، حزب کارگران کردستان که فعالیت آن در ترکیه ممنوع اعلام شده است، با نشر یک اعلامیه نوشته است که اقدامات ضد حکومتی این حزب از شام روز شنبه برای ۲۴ ساعت توقف داده می‌شود.

در اعلامیه حزب آمده است که رهبری حزب کارگران کردستان این تصمیم را جهت "ایجاد شرایط امن و فراهم ساختن فرصت‌ها برای رایدهندگان کُرد که قصد دارند در روند انتخابات شرکت کنند" اتخاذ نموده است.

امروز یکشنبه (۲۴ جون) انتخابات پیش از وقت ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه برگزار می‌شوند. نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان شمرده می‌شود. براساس نظرسنجی‌ها، وی با گرفتن ۴۷-۴۸ درصد آرا به دور دوم این انتخابات راه پیدا می‌کند. رقیب اردوغان در این انتخابات محرم اینجه، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه می‌باشد.

از زمان ازسرگیری درگیری مسلحانه حزب کارگران کردستان در ماه جولای سال ۲۰۱۵ بدینسو بیشتر از ۹۰۰ نظامی و حدود ۵۰۰ فرد ملکی کشته شده اند. براساس آمار وزارت دفاع ترکیه، در این مدت بیتشر از ۱۰ هزار عضو گروه‌های مسلح این حزب توسط نیروهای حکومتی ترکیه از بین برده شده اند.

عملیات نظامی علیه حزب کارگر کردستان در شمال عراق، جایی که پایگاه‌های کُردها مستقر اند، صورت جریان دارند. نیروهای مسلح ترکیه در این منطقه عملیات هوایی و زمینی انجام می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала