پیشنهاد ایجاد "مرکز بسته" برای پذیرش مهاجران در فرانسه و اسپانیا

© AFP 2023 / Rene Gomoljپیشنهاد ایجاد "مرکز بسته" برای پذیرش مهاجران در فرانسه و اسپانیا
پیشنهاد ایجاد مرکز بسته برای پذیرش مهاجران در فرانسه و اسپانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد، کشورهایی که در اتحادیه اروپا جلوی ورود پناهجویانی را که وضعیت پناهندگی آنها ثابت شده است، بگیرند، باید مورد تحریم واقع شوند.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، راهکار حل مسأله مهاجرت و پناهجویان باید در چارچوبی هماهنگ و دوجانبه و نه یک‌جانبه طرح شود.
وی ادامه داد: پاریس نمی‌تواند شرایطی را بپذیرد که در آن برخی کشورها از انسجام اتحادیه اروپا بهره گرفته و در عین حال، وقتی مسائل مربوط به پناهجویان مطرح می‌شود، از خودشان خودخواهی ملی نشان دهند.

فرانتسیسک پاپ روم - اسپوتنیک افغانستان
مهاجرین به نفع اروپا است

رئیس‌جمهوری فرانسه که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا سخن می‌گفت، اظهار کرد: پاریس و مادرید حامی طرح ایجاد مراکز بسته در خاک اروپا برای پناهجویانی که به تازگی وارد شده‌اند، استند تا از این طریق با این مسأله برخورد هماهنگی صورت پذیرد و امکان بررسی سریع استحقاق آنان برای اعطای پناهندگی فراهم آید.
این اظهارات رئیس‌جمهوری فرانسه در حالی مطرح می‌شود که قرار است اتحادیه اروپا به زودی در بروکسل نشستی را درباره مسائل مربوط به پناهجویان و مهاجرت بررسی کند. این نشست به دعوت آنگلا مرکل فردا (یک‌شنبه) برگزار می‌شود.
ماکرون تأکید کرد، موافق اعمال مکانیسم‌های تحریمی علیه کشورها در صورت تخطی از انسجام در اتحادیه اروپا است.
یادآوری می‌کنیم که در اوایل ماه جون کشور ایتالیا و کشور مالت بندر‌های خود را بر روی کشتی که با بیش از 600 مهاجر بود بسته بودند کشور اسپانیا این مهاجرین را در کشور خود پذیرفت.
اروپا از زمان جنگ جهانی دوم بیشترین بحران مهاجرت را تجربه کرده است که عمدتاً این بحران ناشی از درگیری‌های مسلحانه و مشکلات اقتصادی در کشورهای آفریقا و خاورمیانه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала