انفجار در بغلان

© REUTERS / Ahmad Masoodانفجار در بغلان
انفجار در بغلان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه یک انفجار در نزدیک یک مرکز ثبت نام در بغلان سه نفر کشته و زخمی شدند.

انفجاردر نزدیکی مرکز ثبت نام انتخاباتی  در بغلان - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در نزدیکی مرکز ثبت نام انتخاباتی در بغلان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، سمونوال محب الله کوهستانی فرمانده پولیس ولسوالی بغلان مرکزی ضمن تایید این رویداد می‌گوید، حوالی ساعت ۱۰ پیش از چاشت امروز (۲ سرطان) در اثر انفجار ماین از پیش جاسازی شده در نزدیکی یک مرکز ثبت نام رأی دهنده‌گان در منطقه چهارشنبه تپه این ولسوالی، یکتن تن از سربازان نظم عامه که وظیفه محافظت از این مرکز را داشت کشته شده و دو تن دیگر این نگهبانان زخمی شده اند.

در این حمله به هیچ یک از کارمندان کمیسیون انتخابات آسبی نرسیده است. تا حال شخص یا گروهی مسئولیت این رویداد را نیز به عهده نگرفته است.

منطقه چهارشنبه تپۀ ولسوالی بغلان مرکزی در مسیر شاهراه کندز-بغلان قرار دارد و از بخش‌های ناامن ولسوالی بغلان مرکزی است که هر از گاهی بنابر تهدیدات طالبان مسلح، این شاهراه در همین منطقه مسدود می‌شود.

پیش از این مسؤلان ساحه­یی کمیسیون مستقل انتخابات ولایت بغلان به هشدار گفته بودند، ۲۵۳ مرکز ثبت نام رأی دهی در این ولایت وجود دارد که از این میان ۵۳ مرکز آن بنا بر تهدیدات امنیتی مسدود اند.

یادآوری می کنیم، که  ۱۸ روز پیش نیز در نتیجه انفجار ماین جاسازی دیگر در مرکز ثبت نام رأی دهنده‌گان در منطقه خواجه الوان شهر پلخمری، مدیر مرکز ثبت نام و قوماندان تولی شاهراه این ولایت کشته شده و یک سرباز ارتش زخم برداشته بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала