طالبان حملات خود بر نیروهای دولتی را دوباره آغاز کردند

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان حملات خود بر نیروهای دولتی را دوباره آغاز کردند
طالبان حملات خود بر نیروهای دولتی را دوباره آغاز کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش از این که آتش بس سه روزه طالبان پایان یابد، دیروز اعضای این گروه افراطی در برخی ولایت ها حمله‌های تهاجمی انجام داده و حتا شش عضو ارتش را گروگان گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون1، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار خبر داده است که سبحان الله ولسوال غنی خیل پیش از چاشت امروز در نتیجه تیراندازی مردان مسلح در ساحه فارم مالته کشته شده و یک نگهبانش زخم برداشته است.
آتش بس طالبان دیروز دوازده شب باید پایان می یافت اما طالبان در هلمند و قندهار نیز حملات شان را چندین ساعت پیش از آن از سر گرفتند.
در یک خبرنامه مقام ولایت غزنی آمده است که در24ساعت گذشته مخالفان مسلح با آنکه زمان زمان آتش بس سه روزه شان به پایان نرسیده بود، درولسوالی های اندر، قره باغ و گیرو، پیش از چاشت دیروز بر پاسگاه های نیروهای دولتی حمله کرده اند.
بر بنیاد خبرنامه این طالبان مسلح، شش نیروی ارتش ملی را همراه با یک عراده تانک هاموی از سلطان باغ ولسوالی اندر گروگان گرفته اند.

تلاش پاکستان برای بهره‌برداری از اعلام‌ آتش‌بس طالبان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تلاش پاکستان برای بهره‌برداری از اعلام‌ آتش‌بس طالبان در افغانستان

تلاش‌های بزرگان محلی بخاطر رهایی این شش نیروی ارتش، بی نتیجه مانده است.
در کنار این، طالبان مسلح شب گذشته بر پاسگاه های نیروهای امنیتی در ساحات نانی و شاخوگ همین ولسوالی اندر و در موشکی ولسوالی قره باغ و پوسته های کمربند امنیتی ولسوالی گیرو، حمله کرده اند که از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده است.
درحمله طالبان در ولایت فاریاب دو تن از نیروهای امنیتی جان باخته و دو تن دیگر زخم برداشتند.
عبدالکریم یورش سخنگوی والی فاریاب گفته که در حمله طالبان بر نیروهای امنیتی در ولسوالی شیرین تگاب یک شهید و یک زخمی از قطعه خاص پولیس بجا مانده است.
در ولسوالی غورماچ نیز یک نیروی ارتش ملی زخم برداشته و در ولسوالی المار یک یک نگهبان محافظت عامه جان باخته است.
درهمین ولایت، شب گذشته طالبان حمله های چریکی را بالای نیروهای امنیتی در ولسوالی های شیرین تگاب، المار ، قیصار ، غورماچ و منطقه ناموسی ولسوالی پشتونکوت آغاز نموده بودند.سبحان الله ولسوال غنی خیل ننگرهارسبحان الله ولسوال غنی خیل ننگرهار
منابع خبری در ولایت بادغیس می‌گویند حوالی نیمه‌های شب‌گذشته گروه از طالبان‎مسلح بالای پوسته‎های امنیتی منطقه‌ای کوچه‌زرد ولسوالی آب‎کمری این ولایت حمله کرده و با نیروهای امنیتی افغان درگیر شدند.
دولت آتش بس یک هفته یی را اعلام کرد اما طالبان به دلیل "برگزاری جشن عید" آتش بس سه روزه را اعلام کردند و در پی آن دولت این آتش بس را ده روز تمدید کرد اما طالبان دیروز شام پایان آتش بس سه روزه شان را اعلام کردند و بر حمله تهاجمی شان آغاز کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала