واکنش رئیس جمهور غنی به مرگ ملا فضل الله

© Photo / ارگواکنش رئیس جمهور غنی به مرگ ملا فضل الله
واکنش رئیس جمهور غنی به مرگ ملا فضل الله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور دیروز از طریق حساب تویتر خود اعلام کرد که او با صدراعظم و لوی درستیز پاکستان صحبت کرده و مرگ ملا فضل الله را تائید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور محمد اشرف غنی مرگ ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی را تائید کرد و آن را گام بزرگی به سوی اعتماد سازی بین کابل و اسلام آباد خوانده است.
اشرف غنی دیروز از طریق حساب تویتر خود اعلام کرد که او با صدراعظم و لوی درستیز پاکستان صحبت کرده و مرگ ملا فضل الله را تائید کرده است.
رییس جمهور اشرف غنی افزود که کشتن ملا فضل الله در نتیجه تلاش های خستگی ناپذیر انسانی انجام یافته است. 

این مطلب زمانی اعلان می‌شود که یک مقام ارشد وزارت دفاع افغانستان و منابع از استخبارات پاکستان گفته اند که فضل الله در حمله هواپیمای بی‌پیلوت امریکایی در نزدیکی سرحد بین افغانستان و پاکستان کشته شده‌است.
جنرال محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت، ملا فضل الله با چند تن از دیگر جنگجویان طالبان پاکستانی در عملیات مشترک هوایی روز پنجشنبه در ولسوالی مرور کنر کشته شده است.
هر چند، منابع پاکستانی کشته شدن ملا فضل الله را تائید کردند، اما وزارت دفاع این کشور گفته که آنها در این زمینه تائید رسمی واشینگتن را انتظار دارند.
همزمان با این، مقام های نظامی امریکا نا وقت روز پنجشنبه به رسانه ها گفتند که ملا فضل الله رهبر گروه تحریک طالبان پاکستانی روز چهارشنبه در ولایت کنر مورد هدف حمله طیاره بدون سرنشین قرار گرفت.
این مقام های نظامی امریکا که به شرط افشأ نکردن نام شان صحبت می کردند، به رسانه ها گفته اند که وضعیت ملا فضل الله نا معلوم بوده و از ارائه این معلومات که عملیات موفقانه بود و یانه؟ خودداری کردند.
ملا فضل الله مسوول چندین حمله در پاکستان به شمول حمله بر مرکز نظامی در شهر پشاور است.
او همچنان مسئول حمله بر ملاله یوسفزی برنده جایزه نوبل صلح که در آن زمان شاگرد مکتب بود، نیز شناخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала