روسای جمهور کشورها در اجلاس شانگهای چه گفتند؟

© Press-service of the Russian President /  مراجعه به بانک تصاویر روسای جمهور کشورها در اجلاس شانگهای چه گفتند؟
روسای جمهور کشورها در اجلاس شانگهای چه گفتند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه خروج امریکا از برجام عامل بی ثباتی است، اظهار داشت: «روسیه خواهان آن است که برجام بدون هیچ انحراف و بالا و پایینی اجرا شود».

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز یکشنبه در نشست اجلاس سران عضو سازمان همکاری شانگهای در چینگ‌دائو چین که با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد افزود: ما تمام تعهدات خودمان را در مورد برجام اجرا خواهیم کرد و از کشورهای دیگر نیز می خواهیم به تعهدات خود پایبند باشند.

پوتین در باره موفقیت مبارزه علیه تروریسم در سوریه توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین در باره موفقیت مبارزه علیه تروریسم در سوریه توضیح داد

رئیس جمهور روسیه در مورد سوریه نیز اظهار داشت: در زمینه مبارزه با تروریسم با همکاری ایران، ترکیه و قزاقستان به نتایجی موفقیت آمیزی دست یافته ایم.
پوتین با اشاره به اینکه تهدیدات تروریستی در سوریه به کمترین حد رسیده است ، گفت: بیش از 90 درصد جمعیت سوریه اکنون در منطقه تحت حاکمیت دولت سوریه زندگی می کنند.
او در ادامه اولویت نخست سازمان شانگهای را مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: ساختاری منطقه ای در سازمان شانگهای برای تبادل اطلاعات و نگرش کشورهای مختلف برای مبارزه با تهدیدات و چالش های مختلف امنیتی ایجاد شده است.
پوتین گفت: باید برای مبارزه با جالش های تروریستی با یکدیگر همکاری کنیم و به افغانستان کمک کنیم تا به ثبات برسد.
او گفت: تلاش می کنیم که یک قانون اساسی تعبیه کنیم که مردم در آن نقش اصلی داشته باشند.
پوتین در مورد حل مساله هسته‌ای کوریای شمالی نیز افزود: روسیه و چین نقشه راهی برای حل و فصل مساله کوریای شمالی در نظر گرفته اند و در چارچوب آن حرکت خواهند کرد.


اشرف غنی: به گفت و گوهای خود با کشورهای منطقه از جمله ایران ادامه خواهیم داد

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به همکاری های چند جانبه افغانستان با کشورهای همسایه خود برای توسعه این کشور اظهار کرد ایران نقش مهمی در توسعه اقتصادی و تامین امنیت افغانستان دارد.
اشرف غنی در این نشست افزود: به گفت و گوهای خود با کشورهای منطقه از جمله ایران ادامه خواهیم داد و از رئیس جمهوری ایران برای همکاری در این زمینه تشکر می کنم.

پوتین خواستار توجه به مبارزه علیه تروریسم در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین خواستار توجه به مبارزه علیه تروریسم در افغانستان شد

او گفت: در راستای توسعه افغانستان و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، دستور کار توسعه افغانستان در دست اقدام است که از جمله آنها ساخت راه آهن برای اتصال به خط آهن ایران است.
رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تلاش های این کشور برای تحقق صلح افزود: جامعه جهانی باید به افغانستان به عنوان یک نمونه و پلات فرم بین اللملی برای مبارزه با تروریسم نگاه کند.
او گفت: به راه حلی جامع برای صلح با طالبان دست پیدا کرده ایم و خوشحالیم که توانستیم برای توقف جنگ و درگیری این اقدام مهم را انجام دهیم و خوشحال خواهیم شد که طالبان بیانیه آتش بس ما را بپذیرد.
به گفته وی پدیده شوم تروریسم و مواد مخدر باید از بین برود.
رئیس جمهور افغانستان همکاری کابل با کشورهای مختلف را بر پایه برد — برد عنوان کرد و افزود: افغانستان را باید به عنوان یک هاب برای اتصالات منطقه ای معرفی کنیم.
غنی افزود: به دنبال تماس با گروه تماس افغانستان در شانگهای هستیم و می‌توانیم به عنوان یک بازیگر منطقه ای ایفای نقش کنیم.
در نشست سازمان همکاری شانگهای رهبران و سران 8 کشور عضو و 4 کشور ناظر و همچنان مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور دارند.


نخست وزیر هند: وضعیت امنیت در افغانستان مناسب نیست
نارندرا مودی نخست وزیر هند با اشاره به ضرورت همکاری های منطقه ای اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: هند در توسعه طرح های منطقه ای از جمله بندر چابهار همکاری جدی خواهد داشت.
مودی گفت: همکاری های چندجانبه با هدف توسعه اقتصادی، باید در اولویت روابط اعضای سازمان همکاری های شانگهای باشد.
او همچنان با اشاره به وضعیت نامناسب امنیتی افغانستان گفت: وضعیت امنیت در افغانستان مناسب نیست و نمونه کاملی از افراط گرایی و تعصب را در این کشور می‌بینیم و امیدواریم تمام طرف ها به دیدگاه رئیس جمهور غنی برای ثبات و صلح افغانستان احترام بگذارند.
مودی افزود: داعش جارچوب های صلح در افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است و باید با اولویت قرار دادن امنیت، برای ایجاد ثبات در منطقه بکوشیم.
مودی گفت هند به عنوان عضو جدید مایل است در سازمان همکاری شانگهای نقش مثبت ایفا کند.

رئیس جمهور قرقیزستان: ما خواهان توسعه، ثبات و امنیت در سوریه هستیم
رئیس جمهورقرقیزستان گفت: مساله سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و ما خواهان توسعه، ثبات و امنیت در این کشور هستیم.
"سورانبای جن بیک اف" همچنان افزود: باید به توسعه اقتصادی سوریه کمک کنیم و مشوق هایی با حضور کشورهای عضو برای سوریه تعریف شود.
او در ادامه اظهار کرد: طرح یک جاده یک کمربند نیازمند یک مکانیزم قوی هست و باید با تمرکز بر شرایط منطقه این طرح را به جلو برد.
رئیس جمهورقرقیزستان اظهار داشت: همکاری بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با تروریسم و جدایی طلبی باید افزایش یابد تا خلایی در این زمینه وجود نداشته باشد.
جن بیک اف گفت: ما متعهد به تحکیم نقش سازمان شانگهای در تامین امنیت منطقه هستیم.


رئیس جمهورقزاقستان: آستانه به صورت کامل از برجام حمایت خواهد کرد
نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان گفت: آستانه به صورت کامل از برجام حمایت خواهد کرد و از همه کشورها نیز می خواهد به این توافق بین المللی احترام بگذارند.
نظربایف افزود: قزاقزستان همچنین از تلاش کشورهای ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه تقدیر خواهد کرد.
او گفت: قزاقستان همچنین خواهان حل بحران کوریای شمالی است. معتد است سازمان شانگهای می تواند نقش مهمی در امنیت منطقه داشته باشد.

علاوه بر این روسای کشورها نیز در مورد ورزش صحبت کرده به گفته شرکت کنندگان در این نشست ورزش باید خارج است سیاست باشد لازم به ذکر است که جام جهانی، مسابقات بین‌المللی ووشو، و روز بین‌المللی یوگا این همه ورزش‌ها تنها می‌توانند به تقویت صلح و دوستی کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала