کشف شیء مرموز در نزدیکی کهکشان راه شیری

© Fotolia / sdecoretکشف شیء مرموز در نزدیکی کهکشان راه شیری
کشف شیء  مرموز در نزدیکی کهکشان راه شیری - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان نجوم از دانشگاه لس آنجلس امریکا در نزدیکی مرکز" کهکشان راه شیری" یک جسم آسمانی دارای منشأ نامعلوم را کشف نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از انتشارات Phys.org دانشمندان این اجسام را به کلاس اشیاء ستاره ای گرد و غبارو یا G-objects اختصاص دادند.
محققان اطلاعات به دست آمده را به کمک " اسپکتگراف" یا طیف سنج قرمز OSIRIS، که بر روی یک تلسکوپ در رصدخانه" کیکا" نصب است، تجزیه و تحلیل کردند. این دستگاه برای مشاهده دینامیکی گاز در مجاورت مرکز کهکشان، در نزدیکی یک سیاهچاله فوقالعاده مورد استفاده قرار گرفت.
دانشمندان چندین شی را که مانند ابرهای گاز به نظر می رسند شناسایی کرده اند، اما بر خلاف ابر های گازی، این اشیاء در مقابل قدرت جاذبه سیاهچاله مقاومت می کنند.
ستاره شناسان معتقدند که این اشیای مرموز به G-objects و یا " گرد و غبار ستاره‌ای مرتبط هستند و عبارت ازستارگان متورم لایه های بیرونی اتم می باشند که توسط هسته کهکشان جذب می شوند.
تا کنون، فقط دو G-Object در سال های2002 و 2012 کشف شده است. به گفته محققان، اشیاء جدید احتمالا متعلق به یک کلاس هستند، زیرا خصوصیات فیزیکی آنها مشابه می باشد.