پوتین خطاب به پروشینکو: فورا خبرنگار روس را آزاد کن

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خطاب به پروشینکو: فورا خبرنگار روس را آزاد کن
پوتین خطاب به پروشینکو: فورا خبرنگار روس را آزاد کن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی کرملین درباره گفت و گوی رئیس جمهور روسیه و اکراین در مورد آزادی خبرنگار روس خبر داد.

مسکو از کیف خواستار رهایی فوری رئیس ریانووستی اوکراین شد - اسپوتنیک افغانستان
مسکو از کیف خواستار رهایی فوری رئیس ریانووستی اوکراین شد
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین خبر داد، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و پوترو پروشینکو رئیس جمهور اکراین در یک گفت و گوی تیلیفونی درباره آزادی فوری خبرنگار روسیه که در اکراین دستگیر شده، صحبت کردند.

در این خبرنامه آمده است، که دو طرف درباره مسایل بشردوستانه از جمله مبادله افراد بازداشت شده سخن گفته و در ضمن ولادیمیر پوتین تاکید کرده است که خبرنگار روسیه که در اکراین دستگیر شده، فورا آزاد گردد.

یادآوری می کنیم، که افسران امنیتی اکراین در 15 می به دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در کیف نزدیک به 8 ساعت به جستجو پرداختند و در همان زمان کریل ویشینسکی رئیس پورتال ریا نووستی اکراین را دستگیر کردند.

مقام های امنیتی اکراین اعلام کردند که ویشنسکی را به اتهام پشتیبانی از دنبس دستگیر و دادگاه خیرسون در تاریخ 17 می او را به 60 روز زندان محکوم کردند. در همین حال وکیل مدافع ویشنسکی این تصمیم دادگاه خیرسون را به دادگاه تجدید نظر منطقه ارسال کرد، اما دادگاه درخواست تجدید نظر را رد کرد.

مدیر عامل خبرگزاری اسپوتنیک دیمیتری کیسیلیف پس از دستگیری ویشنسکی گفت: مقام های اکراین باید فورا این خبرنگار را آزاد و از آزار و اذیت او جلوگیری کند. همچنان مارگریتا سیمونیان سردبیر میا راسیا سیودنیا و شبکه تلویزیونی راسیا سیودنیا گفت: این حادثه حمله تلافی جویانه کیف به خاطر پل کریمه است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала