رژه نظامی «جیش احرار العشائر» در دیرعه

© AFP 2023 / Sameer Al-Doumyرژه نظامی «جیش احرار العشائر» در دیرعه
رژه نظامی «جیش احرار العشائر» در دیرعه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه «جیش احرار العشائر» که در ترکیب «اردوی آزاد سوریه» شامل است، نمایش نیروها و تخنیک جنگی در ولایت دیرعه راه اندازی کرده است. قبلاً نمایش مشابه را سازمان «کوتا شباب السنه» سازماندهی نموده بود.

در روز سه شنبه، 5 جون، این گروه ویدیوی را منتشر ساخت که در آن ده ها وسایط ترانسپورتی نظامی و صدها تن اعضای گروه نشان داده شده اند. ویدیو آمادگی بلند جهت مقابله با رژیم سوریه و ملیشیای ایرانی در جنوب سوریه نشان میدهد.

قوماندان گروه ابو حاتم المساعید ضمن اشاره به آمادگی برای دفاع در جنوب در صورت حمله نیروهای اسد، اعلام داشت:« مرحله کنونی — خطرناکترین مرحله انقلاب سوریه می باشد».

رژه نظامی چهار روز بعد از رژه مشابه صورت میگیرد که توسط گروه «کوتا شباب السنه» در شرق دیرعه سازماندهی شده بود. این سازمان با فعالیت های خود آمادگی برای نبرد بعدی در جنوب کشور را خاطرنشان ساخت.

قوای اسد و ملیشیا که از اردوی سوریه حمایت میکنند، قدرت نظامی خود را، به ویژه در «مثلث مرگ» در نزدیک کونیتره، افزایش میدهند.

در روز چهار شنبه روزنامه سوری «تشرین» نوار ویدیویی را منتشر ساخت که در آن ده ها واسطه ترانسپورت نظامی و تانک ها نشان داده شده که بسوی ولایت دیرعه در حرکت اند.

گروه «جیش احرار العشائر» در اکتوبر سال 2015 ایجاد شده بود. این گروه با «جبهه جنوبی» فعال در منطقه رابطه ندارد، اما باوجود این از حمایت ادارات استخباراتی اردن برخوردار می باشد.

این سازمان با گروه «دولت اسلامی» (داعش — سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در منطقه اللجات مبارزه میکرد و همچنان از سرحد اردن در جنوب-شرق دیرعه دفاع مینمود.

طی چند روز اخیر رهبران «اردوی آزاد سوریه» بارها نیروهای حکومتی را به مبدل ساختن دیرعه به «قبرستان» در صورت آغاز عملیات جنگی علیه آنها تهدید کرده است.

ولی در سال های اخیر منازعات بین گروه های نظامی که در منطقه فعالیت میکنند، مشاهده میشود. نیروهای حکومتی با استفاده از همه شیوه ها تلاش ورزیده، تا منطقه را به ساحات کوچک، به شکل غوطه شرقی، تقسیم نمایند.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала