حالا ما میدانیم که چرا АК-47 روسیه به این حد مرگبار است

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر حالا ما میدانیم که چرا АК-47 روسیه به این حد مرگبار است
حالا ما میدانیم که چرا АК-47 روسیه به این حد مرگبار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چارلی گااو (Charlie Gao) در مقاله منتشره در نشریه «نشنل انتیریست»، چاپ امریکا می نویسد، سلاح شوروی از نظر مطمئین بودن شهرت دارد، ولی خشن و غیردقیق است. ولی در عقب آن اکثراً تحقیقات وسیع علمی قرار دارند.

مولف می افزاید، در دسمبر سال 1979، تحت عنوان «موثریت تیراندازی از سلاح خودکار»، میتودولوژی احصائیوی تشریح گردید که برای آزمایش سلاح در اتحاد شوروی استفاده میشد. همچنان جداول زیادی تیراندازی، شروع از سال 1977 وجود دارند که در آنها دقت نمونه های مختلف سلاح پیاده باهم مقایسه میگردد. در آزمایشات بکاربرد سلاح های مختلف هم سربازان مجرب و همچنان دارای سطح متوسط مهارت شرکت  می ورزیدند که از مواضع مختلف، بشمول تیراندازی از واسطه متحرک ترانسپورتی، شب هنگام و حتی آتش متقابل عیله شعله های میل در زمان تاریک تیراندازی میکردند. این آزمایشات در معلوم نمودن شاخص متوسط تعداد فیرهای که برای هدف قراردادن و نابودسازی سلسله کامل اهداف، بشمول هلیکوپترها، موترها و پرسونل دشمن، ضروری بود، مساعدت نمود. در این مقاله جهت تعمیم نتیجه گیری های تلاش بعمل آمده که میتوان از این جداول تیراندازی، با مقایسه نمودن نتائیج که АК-74 و АКМ نشان داده، به دست آورد.

© REUTERS / Stringerحالا ما میدانیم که چرا АК-47 روسیه به این حد مرگبار است
حالا ما میدانیم که چرا АК-47 روسیه به این حد مرگبار است - اسپوتنیک افغانستان
حالا ما میدانیم که چرا АК-47 روسیه به این حد مرگبار است

آنچه که به مشخصات خالص تخنیکی مربوط میگردند، پس این ماشیندارها تقریباً عین نتائیج بالیستیکی نشان دادند که تفنگ های معاصر امریکایی نشان میدهند. سرعت دورخوردن مرمی AK-74 بطور قابل ملاحظه بیشتر است و انرژی چرخش بهتر حفظ میشود. در فاصله از 100 تا 400 متر AK-74 در حدود 54% انرژی خود را از دست میدهد، در حالیکه АКМ 60% انرژی را از دست میدهد.

در فاصله 100 متر دقت اوسط انحراف عمودی و افقی AK-74به چهار سانتی متر میرسد. ولی در АКМ این شاخص تا شش سانتی متر افزایش می یابد. تیرانداز ماهر این شاخص را تا دو سانتی متر در ماشیندار АК-74 کاهش داده است. در فاصله تا 500 متر انحراف افقی را ما تا 20 سانتی متر مشاهده میکنیم. АК-74 دقت بیشتر را هنگام تیراندازی بر اهداف کوچک و متوسط به مقایسه АКМ هم برای تیراندازان مجرب و هم برای تیراندازان متوسط نشان داده است.

کشور شوراها همچنان اندازه گیری های مربوط را هنگام تیراندازی مسلسل انجام میداد. با ماشیندار АКМ این کار را میتوان فقط در فاصله 300 متری انجام داد. هنگام پنج تیراندازی مسلسل توسط AK-74  با 15 کارطوس هدف ثابت در فاصله 200 متر از بین برده میشود. АКМ در صورت تیراندازی مسلسل تقریباً دو برابر کارطوس بیشتر مصرف میکند.

بصورت کل، در حالیکه مشخصات خالص تخنیکی  АКМ و AK-74، ظاهراً، به ماشیندار اخیرالذکر برتری قابل ملاحظه نمی دهد، تست های عملی نشان دادند که شاخص های برتری قابلیت اداره و بالیستیک AK-74 نتائیج بی نهایت حیرت انگیز، هم برای سربازان سطح متوسط آمادگی و هم برای تیراندازان ماهر مسلکی، نشان داده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала