مراحل دشوار ساخت توپ کریکت + ویدئو

© Fotolia / Eli Cooryمراحل دشوار ساخت توپ کریکت + ویدئو
مراحل  دشوار ساخت توپ کریکت + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازی کریکت که در شماری از کشور ها از جمله روسیه یک ورزش کمتر شناخته می باشد، یک بازی غیر تماسی بوده که با استفاده از " بت" یا چوب و توپ بازی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، کریکت در بیش از صد کشور بازی می‌شود و محبوب‌ترین بازی در هند، بنگلادش، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عرب، سریلانکا، و آسترالیا بازی می شود.
این بازی در انگلستان، ولز، کنیا، زیمبابوه، نپال، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و جزایر انگلیسی زبان دریای کارائیب که با عنوان هند غربی در مسابقات بین‌المللی حاضر می‌شوند، یکی از پرطرفدارترین ورزش هاست. یازده نوع اوت در کریکت وجود دارد.
کریکت در قرن شانزدهم در جنوب انگلستان اختراع شد و در پایان قرن هجدهم این بازی یکی از ورزش های ملی شد. توپ برای بازی کریکت با دست ساخته می شودکه یک کارکاملا دشوار است است. 

توپ کریکت از کاک ساخته شده و با چرم پوشانیده می شود. قطر آن باید حدود 22.4 تا 22.9 سانتی متر و وزن آن از 155.9 تا 163 گرم باشد. بر اساس مقررات بازی کریکت " یک مسابقه، یک توپ" معمولا تا اخیر هر مسابقه به استثناء ازمواردی که توپ هنگام مسابقه گم نشود، فقط از یک توپ استفاده می شود.
علاوه بر این، تیم ها مسابقه دهنده ممکن است فقط پس از 6 نوبت توپ جدید را ، جایگزین توپ اولی نمایند. توپ قرمز در کریکت برای تست و توپ سفید در موارد محدود استفاده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала