شمار کشته شدگان غیر نظامی در عملیات خارجی امریکا در یک سال حضور ترامپ در کاخ سفید

CC0 / / شمار کشته شدگان غیر نظامی در یک سال حضور ترامپ در کاخ سفید
شمار کشته شدگان غیر نظامی در یک سال حضور ترامپ در کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع مریکا به کنگره اطلاع داده حدود 500 غیرنظامی در نتیجه عملیات‌های نظامی این کشور در سال 2017 کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN وزارت دفاع امریکا به کنگره اطلاع داده حدود 500 غیرنظامی در نتیجه عملیات‌های نظامی این کشور، در یک سال حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا در کاخ سفید کشته شده‌اند.
در گزارش وزارت دفاع مریکا آمده است: "ارزیابی‌ها این است که گزارش‌های موثقی از کشته شدن تقریباً 499 نفر و زخمی شدن 169 نفر در طول سال 2017 وجود دارند."
شبکه خبری « CNN » نوشته این افراد در نتیجه عملیات‌های امریکا در افغانستان علیه طالبان و داعش، عملیات‌‌ها در یمن علیه شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان کشته شده‌اند.
در این گزارش که برآوردی از شمار غیرنظامیان کشته شده در عملیات‌های امریکا در سال 2017 ارائه می‌کند، گفته شده پنتاگون «گزارش‌های موثقی» از شمار تلفات غیرنظامیان در نتیجه عملیات‌های آمریکا در سومالی یا لیبی در اختیار ندارد.
با وجود این، در این گزارش اضافه شده بیش از 450 گزارش درباره کشته شدن غیرنظامیان در سال 2017 وجود دارند که باید مورد ارزیابی قرار بگیرند و این به معنی آن است که این آمار ممکن است افزایش پیدا کند.
در یک سالی که از حضور ترامپ در کاخ سفید می‌گذارد شمار حملات هوایی امریکا به بهانه ادعایی مبارزه با تروریسم در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و سومالی افزایش یافته و شمار حملات در لیبیا کاهش یافته‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала