توصیه غرب به بن‌سلمان

© YouTube / WSTمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
غرب، شاهزاده بن سلمان باید در محضر عام ظاهر نشوید.

غربی ها به محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی توصیه کرده‌ و از وی خواسته‌اند که کمتر در محضر عام حاضر شود و مانند یک پادشاه واقعی رفتار نکند بلکه منتظر بماند تا بر مقام پادشاهی تکیه بزند.

اسپوتنیک نقل از رای‌الیوم، حرف و حدیث‌ها درباره هدف قرار گرفتن کاخ پادشاهی در ریاض از سوی عناصر مسلح یا هواپیمای بدون سرنشین، که حامل مواد منفجره‌ای برای اجرای عملیات ترور «محمد بن‌سلمان» ولیعهد و همراهانش بود، به بیرون درز کرده است.

محمد بن سلمان از برنامه امریکا پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
محمد بن سلمان از برنامه امریکا پرده برداشت
این که چگونه این عملیات پایان یافت، تاکنون مبهم مانده است ولی یک منبع آگاه به خاندان پادشاهی در ریاض، وقوع این عملیات مسلحانه برای اهداف سیاسی از دایره حکومتی را تائید می‌کند و می‌گوید که این یک عملیات تروریستی عادی نبود.

کاخ الخزامی یکی از اماکنی در عربستان سعودی و خاورمیانه است که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارد.

منبع مذکور در ادامه افزود:‌ «حمله اخیر پیامدها و تغییرات اساسی در زندگی شاهزاده بن‌سلمان ایجاد کرده است؛ تمامی ترددهای او در سکوت و بی‌خبری انجام می‌شود و حتی اطلاعاتی درباره محافظانش، که همگی به طور معمول سعودی بودند، غربی شده‌اند. بن‌سلمان به تلیفون‌های شخصی خود به ندرت پاسخ می‌دهد و هیچ‌کسی از تحرکات و محل حضور وی به طور دقیق آگاه نیست».

پادشاه سعودی اختیارات بن سلمان را محدود کرد - اسپوتنیک افغانستان
پادشاه سعودی اختیارات بن سلمان را محدود کرد
طبق این گزارش، محمد بن‌سامان دشمنان زیادی برای خود در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های امنیتی و نظامی ایجاد کرده؛ او صدها مسئول را برکنار و جوانان بی‌تجربه را جایگزین آنها کرده است. تمامی این عوامل، باعث ایجاد قوۀ از انتقام‌گیران علیه این شاهزاده قدرت‌طلب شده است. طرف‌های مختلفی در تلاش برای نابود کردن وی شده‌اند؛ خواه در میان خاندان پادشاهی، که ده‌ها شاهزاده را بازداشت کرد، خواه در میان دربار پادشاهی، که شماری از دستیاران شاهزاده‌ها را بازداشت کرد و خواه در میان نهادهای امنیتی، که به شماری از اعضای آن توهین و آنها را بازداشت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала