ولادیمیر پوتین به بازیگر عمده در صحنه بین المللی مبدل گشته است

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین به بازیگر عمده در صحنه بین المللی مبدل گشته است
ولادیمیر پوتین به بازیگر عمده در صحنه بین المللی مبدل گشته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گاودی کالوو (Guadi Calvo)در نشریه «Resumen Latinoamericano»، چاپ ارجنتاین می نویسد، در روزهای آینده نزدیک به روسیه نه تنها بازکنان 32 تیم منتخب با پرسونل تخنیکی خود، بلکه بیش از 5،1 میلیون دوستدار فوتبال و نمایندگان رسانه ها می آیند.

در مسکو و شهرهای دیگر، جای که مسابقات فوتبال برگزار میشوند، همچنان روسای دول و حکومات کشورهای خارجی، نمایندگان مشهور پارلمانی و دیگر شخصیت های بسیار مهم می آیند.

در طول سال های اخیر ولادیمیر پوتین وزن بزرگ سیاسی کسب نموده و به بازیگر مهم در صحنه بین المللی مبدل گشته است. شاید، هیچ یک از رهبران شوروی بعد از ختم جنگ دوم جهانی، به غیر از یوسیف ستالین، از پوتین نظر به نفوذ و اقتدار خود برتری نداشته باشد. عملاً هیچ حادثه مهم در سیاست بین المللی وجود ندارد که تحلیلگران از خود این پرسش را نپرسند:« پوتین در این وضع چه میکند؟».

پوتین بعد از فروپاشی اتحاد شوروی به روسیه شهرت قبلی اش را برگرداند و این کشور یکبار دیگر در حل مسایل جهانی نقش مرکزی بازی میکند. رهبر روسیه به غرب تفهیم نمود که بیش از این به برخورد با روسیه به مثابه بازیچه اجازه نخواهد داد.

در جمله دستاوردهای ولادیمیر پوتین میتوان مبارزه با تروریزم بین المللی، امتناع از جهان یک قطبی، جای که امریکا، بعد از سقوط اردوگاه سوسیالیزم، نقش مهم بازی میکرد، نام برد.

روسیه و ولادیمیر پوتین بسیار خوب میدانند که تروریزم رسالتی که در وهابیزم تجسم یافته، چیست. در جنگ در افغانستان که به جنگ صلیبی ضدکمونیستی علیه اتحاد شوروی مبدل گشت، برعلاوه امریکا همچنان انگلستان، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، اسرائیل و پاکستان شرکت داشتند.

باید شخص عمیقاً جاهل یا مطلقاً احمق باشد، تا عقیده داشت که اردوی شوروی جنگ را به گروپ کوچک مجاهدین باخته است.

بعد از فروپاشی اتحاد شوروی پنتاگون سیاست پیشبرد جنگ «مقدس» را در ساحه بعد شوروی ادامه داد.

همان شیوه های که در جنگ در افغانستان بکار برده میشدند، در جمهوری های سابق شوروی قفقاز شمالی، جای که اکثریت مطلق باشندگان را مسلمانان تشکیل میدهند، بکار گرفته شدند.

گریهیم فولیر (Graham Fuller) معاون سابق شورای ملی در باره استخبارات که به صفت نماینده عمده شعبه CIA در کابل ایفای وظیفه نموده می نویسد:« عملیات محرم ادارات استخباراتی امریکا و متحدان آن به بسیار خوبی در افغانستان کار دادند و زیان قابل ملاحظه را به اردوی شوروی وارد ساخت. تجربه افغانستان میتواند برای بی ثبات ساختن حاکمیت روسیه در ساحه بعد شوروی استفاده شود».

عربستان سعودی و امریکا از جدایی طلبان چیچنیا در سال های 1990 فعالانه حمایت میکردند. این کار به دو جنگ خونین در چیچنیا منجر گردید، ولی بعد از ختم این جنگها، اینک 30 سال، در قفقاز شمالی بسیاری مسایل ملی حل ناشده باقی مانده اند.

در خاطرات مردم روسیه هنوز اعمال تروریستی که طرفداران بنیادگرایی اسلامی انجام داده، تازه اند. از همینرو تصادفی نیست که بزرگترین مسابقات جهانی در روسیه با اقدامات قوی امنیتی برگزار میشوند. در شهرهای که در آنها مسابقات قهرمانی جام جهانی فوتبال-2018 برگزار میشوند، رژیم خاص امنیتی برقرار خواهد شد.

روسیه از هزارن مجاهد در سراسر جهان که آرزوی ساختن خلافت در سوریه و عراق داشتند، نفرت دارد. روسیه یکجا با متحدان خود از نیروی ویژه «القدس» لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سازمان نظامی شیعه «حزب الله» و نیروهای مسلح سوریه توانست از پلان کشورهای غربی در باره تجزیه سوریه و منزوی ساختن ایران جلوگیری نماید.

میتوان با اطمینان خاطر گفت که پلان های غرب و متحدان منطقوی آنها در باره برکناری بشار اسد از قدرت، با وجود حمایت عظیم مالی الریاض به تروریستان و گروه های مسلح وابسته به آنها در سوریه، ناکام شده اند.

کمک که پوتین به بشار اسد رئیس جمهور سوریه نموده، مورد پسند نه تنها امریکا و متحدان آن در ناتو، بلکه همچنان اسرائیل و کشورهای شاهی وهابی در خلیج فارس قرار نه گرفته است.

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر هراس از پوتین – یگانه چیزیست که دموکراتان و جمهوریخواهان را باهم متحد می سازد
هراس از پوتین – یگانه چیزیست که دموکراتان و جمهوریخواهان را باهم متحد می سازد - اسپوتنیک افغانستان
هراس از پوتین – یگانه چیزیست که دموکراتان و جمهوریخواهان را باهم متحد می سازد

غرب نسبت به روسیه نوین پوتین برخورد خصمانه دارد و از هر بهانه جهت متهم ساختن کرملین به همه گناهان استفاده میکند.

در عین حال رسانه های غربی به اختیارنمودن خاموشی در مورد اعمال وحشیانه عربستان سعودی و امریکا در یمن، فرانسه در مالی و نایجیر، اوضاع مربوط با میلیون ها آواره در اروپا ترجیح میدهند.

روسیه سهم مهم در مبارزه با تروریستان «دولت اسلامی» و همچنان «القاعده» (سازمان های تروریستی، ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) که در سوریه و عراق می جنگند، ایفا میکند.

به گفته الکساندر بورتنیکوف رئیس اداره فدرالی امنیت روسیه، در شرق نزدیک در حدود سه هزار تبعه روسیه می جنگند. اینها باشندگان چیچنیا، داغستان و دیگر جمهوریت های قفقاز شمالی می باشند. تروریستان آماده اند جشن فوتبال را مختل سازند.

© Sputnik / Alexei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین به بازیگر عمده در صحنه بین المللی مبدل گشته است
ولادیمیر پوتین به بازیگر عمده در صحنه بین المللی مبدل گشته است - اسپوتنیک افغانستان
ولادیمیر پوتین به بازیگر عمده در صحنه بین المللی مبدل گشته است

ادارات استخباراتی روسیه تهدیدهای جدی تروریستی را در آستانه بازهای المپیای زمستانی سال 2014 در سوچی خنثی ساختند.

حالا در برابر ادارات استخباراتی روسیه وظایف بس بزرگ در باره تامین امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال سال 2018 قرار دارند. هرگونه اشتباه ادارات استخباراتی روسیه از طرف مطبوعات بین المللی به مثابه بهانه جهت بدنام ساختن رئیس جمهور روسیه استفاده خواهد شد.

از همینرو باید همه اقدامات در باره تامین امیت چنین مراسم مهم اتخاذ گردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала