منشا تمدن پیشرفته باستان پیدا شد + عکس

CC BY-SA 2.0 / Rod Waddington / Socotra Islandمنشا تمدن های پیشرفته باستان پیدا شد
منشا تمدن های پیشرفته باستان پیدا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان در پی تحقیقات ژنیتیکی، منشأ تمدن های پیشرفته باستان را توضیح نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Science Alert، دانشمندان ژنتیک از دانشگاه سان مارتین دپورس "پرو" معلوم نموده اند که حاکمان "اینکاهای" باستان که در قرنهای یازدهم و شانزدهم، امپراتوری سرخپوست ها را در امریکای جنوبی تاسیس کردند، به طور ژنتیکی با ساکنان ساحل دریاچه " تیتاکاکا " و همچنین با مردمان منطقه " کوشکو" جنوب شرقی پرو مرتبط هستند.
نتیجه این تحقیق در مجله علمی Molecular Genetics and Genomics منتشر شده است.
امپراتوری" اینکا" یا Tawantinsuyu، بزرگترین دولت باستانی امریکا قبل از حمله به" کانکیستادور" ها بود که شامل سرزمین های امروز پرو، شیلی، بولیوی و اکوادور است. 

این امپراتوری در سال 1572، هنگامی که مهاجمان اروپایی، آخرین حاکم اینکاها، "توپاک آمرو"را سر بریدند، از میان رفت.
در حال حاضر، نسل باقیمانده اینکاها در اندونزیای مرکزی زندگی می کنند، اما در مورد ارتباط آنها با حاکمان امپراتوری اینکا ها معلومات در دست نیست.
محققان نمونه های DNA را که از ساکنان پونو و منطقه کوسکو دریافت شده اند، مورد بررسی قرار دادند. نتایج آنها با سه هزار نمونه دیگر از مواد ژنتیکی گرفته شده از بقایای اینکا به نام پاناکس مقایسه شدند. معلوم شد که این گروه ها با هم یک تشابه ژنتیکی را دارا اند دانشمندان معتقدند که اجداد حاکمان این امپراتوری از منطقه پونو به کوسکو مهاجرت کرده و پس از آن امپراتوری Tauantinsuyu را ایجاد کردند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала