کشته شدن نه تن از نزدیکان مسلم یار در حمله اشتباهی بر ولایت ننگرهار

© Photo / meshrano jirgaکشته شدن نه تن از نزدیکان مسلم یار در حمله اشتباهی بر ولایت ننگرهار
کشته شدن نه تن از نزدیکان مسلم یار در حمله اشتباهی بر ولایت ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درحمله اشتباهی نیروهای ارتش افغانستان به ولایت ننگرهار در شرق این کشور، 9 تن از نزدیکان "فضل‌هادی مسلم یار" رییس مجلس سنا جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک، "عطالله خوگیانی" سخنگوی مقام ولایت ننگرهاردر شرق افغانستان گفت: دستکم هشت نفر دیگر نیزدرحمله به ولسوالی «چپرهار» در این ولایت مجروح شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.
وی همچنین درباره دلیل حمله نیروهای ارتش افغانستان به نزدیکان مسلم یار توضیحاتی نداد و تنها گفت: دولت کابل برای بررسی این عملیات هیاتی را تعیین کرده است.
دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که برای بررسی روی‌داد در ولسوالی چپرهار، هیتی از سوی دولت مرکزی تعیین شده‌است.
والی ننگرهار با خانه‌وادۀ رییس مجلس سنای کشور اظهار هم‌دردی نموده و از حوصلۀ مندی وی به خاطر روشن شدن این موضوع اظهار قدردانی نموده‌است.
دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار جزئیات بیش‌تر نه داده واین را هم نگفته که این حادثه چه‌گونه به وقوع پیوسته‌است.
تا هنوز، عبدال‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنای کشور در این مورد اظهار نظر نکرده‌است.
این درحالی‌ست که نیروهای امنیتی به‌خاطر نابودی گروه طالبان و داعش عملیاتی را در ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار راه‌اندازی کرده بودند.
گروه طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نظامیان خارجی نیز در حمله به نزدیکان رییس مجلس سنا در ولسوالی «چپرهار» نقش مهمی داشته اند.
حملات نظامیان خارجی بارها ازغیرنظامیان افغان قربانی گرفته وامریکا و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) بارها کشتار غیرنظامیان را انکار کرده اند.
حدود 2 ماه پیش نیز حمله هوایی مشترک نظامیان امریکایی و افغان به یک مدرسه دینی در افغانستان منجر به کشته شدن بیش از 35 نفرو مجروح شدن دستکم 70 تن دیگر شده بود اما دولت افغانستان تاکید داشت که در این عملیات اعضای طالبان کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала