به فهرست قربانیان بمباران اتمی ناگاساکی افزوده شد

© AP Photoبه فهرست قربانیان بمباران اتمی ناگاساکی افزوده شد
به فهرست قربانیان بمباران اتمی ناگاساکی افزوده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در فهرست قربانیان بمباران اتمی در ناگاساکی در طول یک‌سال گذشته حدود 3500 نام جدید افزوده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه جاپانی ماینیشی شیمبون، به تاریخ 28 ماه می در ناگاساکی روند خاص ثبت نام‌های قربانیان بمباران اتمی که در طول سال جاری درگذشته اند، آغاز شده است.

از ماه اگست سال گذشته تا حالا نام‌های 3500 نفر که سومیترو تانیگوچی (Sumiteru Taniguchi)، مبارز مشهور جهانی خلع سلاح اتمی و هیدیو تسوچیاما (Hideo Tsuchiyama)، رئیس قبلی دانشگاه ناگاساکی، نیز شامل آنها می‌باشند، به این فهرست افزوده خواهند شد.

این ثبت نام از سال 2002 بدینسو توسط تاکاو موریتا، زن 70 ساله که خود نیز از نسل دوم قربانیان بمباردمان هسته‌ای ناگاساکی می‌باشد، صورت آغاز و ادامه دارد. وی با دقت نام، تاریخ وفات و سن درگذشتگان را با استفاده از قلم سنتی خطاطی و رنگ سیاه، می‌نویسد.

در حال حاضر، تعداد کتاب‌های ثبت نام قربانیان بمباران اتمی در ناگاساکی به 179 جلد می‌رسد که در آن اسامی 175796 تن به ثبت رسیده است. این سند هر سال در مراسم یادبود از قربانیان در روز صلح به تاریخ 9 اگست، سالروز انفجار بمب اتمی امریکایی در آسمان شهر ناگاساکی، به نمایش گذاشته می‌شود.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت امریکا، علیه امپراتوری جاپان انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله سه روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود 220000 نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از صد هزار نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان‌های خود را از دست دادند.

بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناگاساکی تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала