مصرف صدها میلیون دالر برای افزایش طول عمر شهروندان روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مصرف صدها میلیون دالر برای افزایش طول عمر شهروندان روسیه
مصرف صدها میلیون دالر برای افزایش طول عمر شهروندان روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه باید سالانه مصارف خدمات صحی را 15 درصد افزایش دهد تا شاخص طول عمر در این کشور تا سال 2024 به 78 سال برسد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس فرمان ماه می ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روسیه باید سالانه 15 درصد (حدود 50 میلیون دالر) افزایش دهد تا امید به زندگی (شاخص طول عمر) در این کشور تا سال 2024 به 78 سال برسد.

این مصارف در صورتی لازم است که شاخص تولید ناخالص داخلی در روسیه براساس فرمان رئیس جمهور، هر سال 4 درصد افزایش یابد. در سند همچنان آمده است که تغییر شاخص طول عمر در روسیه به 78 سال در صورتی ممکن است که افزایش بودجه یکجا با کاهش استفاده از الکول در کشور تا 40 درصد، همراه باشد.

پل در شمال غربی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
مسکو یکی از راحت ترین شهرها برای زندگی در روسیه

در طول چند سال اخیر، مقامات روسیه توانسته اند استفاده از الکول را به 25 درصد کاهش دهند و تعداد بزرگسالانی را که از دخانیات استفاده می‌کنند از 38 به 32 درصد پایین آورند، با این حال شاخص‌های روسیه بلندتر از این شاخص‌ها در کشورهای اروپایی می‌باشند.

براساس آمار سال 2017، در روسیه امید به زندگی 72.2 سال است. این شاخص در روسیه 4.7 سال کم‌تر از کشورهای جدید اروپایی (لتونی، لتوانیا، لهستان) می‌باشد.

علاوه بر این، مرگ و میر کودکان در روسیه نسبت به اروپا دو برابر است. مصارف خدمات صحی در سال 2016 در روسیه نسبت به کشورهای جدید اروپایی کم‌تر می‌باشد — این شاخص در کشورهای جدید اروپایی 5 درصد و در روسیه 3.6 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала