ایجاد پایگاه نظامی امریکا در پولند برای جلوگیری از « تجاوز روسیه»

© AP Photo / Czarek SokolowskiВоеннослужащий США рядом с бронемашиной в Польше
Военнослужащий США рядом с бронемашиной в Польше - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولند برای ایالات متحده امریکا پیشنهاد نموده است تا پایگاه نظامی ویژه را جهت جلوگیری از " تجاوز روسیه" در کشورایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه محلی Onet ، پولندآماده است تا 1.5-2 میلیارد دالررا برای استقرار بخش زرهی — پایگاه نظامی ایالات متحده در قلمرو خود اختصاص دهد. به گفته وارسا، این اقدام می تواند از، "تجاوز بیش از حد روسیه" جلوگیری نماید.
در یادداشت گفته می شود که، که حضور نظامی ارتش ایالات متحده درپولند نه تنها امنیت این کشور را تضمین می کند، بلکه این امر می تواند مطابق با دکترین دفاع ملی ایالات متحده، که "روسیه را تهدید اصلی برای کشور و جهان می داند"، صورت گیرد.  

سیستم دفاع ضد راکتی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در پولند سیستم دفاع هوایی پاتریوت جابجا می کند

این پیشنهاد وارسا به دولت امریکا و مراکز تحلیلی معتبر منتقل شد. در سند تصریح گردیده که پولند بخش های از زیر ساخت های خود را برای استفاده در اختیار ارتش امریکا قرار خواهد داد.
در اواخر ماه اپریل، جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا، اعلام کرد که رهبری ایالات متحده برای مذاکرات در مورد ساختن پایگاه نظامی گسترش حضور و افزایش تعداد پرسنل نظامی در پولندآماده است. در سال های اخیر، وارسا بارها ابراز امیدواری کرده است که نیروهای امریکایی در کشور افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала