با جویدن " ساجق" به جنگ اضافه وزن بروید

© Fotolia / Dmitriisimakovبا جویدن " ساجق" به جنگ اضافه وزن بروید
با جویدن  ساجق به جنگ اضافه وزن بروید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه واسیدا در توکیو نتایج تحقیقات خود در خصوص تاثیر جویدن "ساجق" بر وزن انسان را منتشر کردند که حاوی نتایج جالبی بود.

به گزارش گزارش اسپوتنیک، ، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی "Journal of Physical Therapy Science" دانشمندان جاپانی در نتایج تحقیقات خود اعلام کردند: جویدن " ساجق" هنگام پیاده روی به مبارزه با چاقی منجر می شود و میزان مصرف انرژی را افزایش می دهد که در نتیجه برای بدن انسان مفید است.
براساس این گزارش، محققان افراد داوطلب برای شرکت در این آزمایش را به دو گروه تقسیم کردند. هر گروه متشکل از تعدادی زن و مرد ۲۱ تا ۶۹ ساله بودند. به افراد گروه اول ساجق داده و از آنها خواسته شد به مدت 15 دقیقه هنگام پیاده روی آن را بجوند در حالی که به گروه دوم پودر مخصوصی حاوی همان مواد تشکیل دهنده ساجق داده شد.
هر دو گروه پس از یک ساعت استراحت، فعالیت های تاثیرگذاری را انجام دادند و در طول آزمایش، دانشمندان حد میانه ضربان قلب مردان و زنان را در هنگام استراحت و فعالیت مقایسه کردند و در این آزمایش مواردی از قبیل فاصله مسافت طی شده، مصرف انرژی و دیگر داده ها در نظر گرفته شد.
نتایج تحقیق نشان داد که انقباض عضلات قلب در گروه اول دو برابر کمتر از گروه دوم بود و بهترین نتایج در میان سالمندان مشاهده شد.
محققان ناظر بر این تحقیق می گویند: جویدن ساجق در هنگام پیاده روی باعث می شود افرد سالخورده بیشتر راه بروند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала