نامه ترامپ به کیم جونگ این

© AFP 2023 / Behrouz Mehriنامه ترامپ به کیم جونگ این
نامه ترامپ به کیم جونگ این - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به جلالتماب رئیس کمیسیون در باره امور دولت جمهوری مردمی- دموکراتیک کوریا، پیونگ یانگ

آقای محترم رئیس!

ما وقت، تحمل و همچنان مساعی شما را که نسبت به مذاکرات و جروبحث های چندی قبل ما در باره گردهمایی که هردو جانب نسبت به آن تلاش می ورزید که باید در تاریخ 12 جون در سینگاپور صورت میگرفت، تبارزه داده اید، عالی ارزیابی میکنیم. ما در باره این مطلع ساخته شده ایم که خواهش برگزاری این ملاقات را کوریای شمالی مطرح ساخته بود، ولی برای ما این مطلقاً هیچ اهمیت ندارد. من به این ملاقات با شما بسیار منتظر بودم. با تاسف، با توجه به خشم لجام گسیخته و دشمنی آشکار در اعلامیه های اخیر شما، من برگزاری این ملاقات قبلاً پلان شده را در حال حاضر بیجا میدانم. از همینرو، لطفاً، این نامه را به مثابه ثبوت آن قبول فرمائید که گردهمایی در سینگاپور — به خاطر سعادت هردو جانب، اما به زیان تمام جهان — صورت نمی گیرد.

شما راجع به پوتنسیال هستوی صحبت میکنید، ولی امکانات ما در این عرصه آنقدر عظیم و آنقدر قوی اند که من به خداوند راجع به این التجا میکنم، تا آنها هیچگاهی استفاده نشوند.

من احساس میکردم که بین شما و من دیالوگ بسیار خوب برقرار شده، و، در آخرین تحلیل، فقط همین دیالوگ اهمیت دارد. من بسیار میخواهم با شما در کدام لحظه ملاقات نمایم. اما فعلاً من میخواهم از شما به خاطر آزادسازی اسیران سپاسگذاری نمایم که در حال حاضر به خانواده های شان برگشتند. این بهترین حرکت بود، و آن به شایستگی ارزیابی گردیده است.

اگر شما به ارتباط برگزاری این گردهمایی فوق العاده مهم تجدید نظر نمائید، پس، لطفاً، به من تیلفون کنید یا به من راجع به این بدون کدام تزلزل اطلاع دهید. تمام جهان، — و، منجمله، کوریای شمالی — امکان ایجاد صلح مستحکم، شکوفانی و ثروتمندی بزرگ را از دست داد. این امکان استفاده نشده، در واقعیت امر، لحظه غمناک در تاریخ محسوب میشود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала