پاکستان مانع فتوای مشترک علیه طالبان در اندونیزیا شد

© REUTERS / Beawihartaپاکستان مانع فتوای مشترک علیه طالبان در اندونیزیا شد
پاکستان مانع فتوای مشترک علیه طالبان در اندونیزیا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عالم دینی در اسلام‌آباد اعلام کرده که در نشست عالمان دین از افغانستان، پاکستان و اندونیزیا در جاکارتا، پاکستانی‌ها مانع صدور فتوا برضد طالبان شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزون1، داکتر عطاالرحمان یکی از عالمان دین پاکستانی که در این نشست شرکت کرده بود می‌گوید، هیات عالمان دین از پاکستان نگذاشته است که برضد طالبان در این نشست، فتوای صادر شود.
به گفته این عالم دین پاکستان، علمای افغانستان خواهان صدور فتوا برضد طالبان بودند که با مخالفت هیات عالمان دین از پاکستان روبرو شدند.
دو هفته پیش نخستین نشست عالمان دین از افغانستان، پاکستان و اندونزیا در جاکارتا در پیوند به جنگ افغانستان برگزار شد.
همزمان مایک پمپیوا وزیر خارجه امریکا، کمک های مالی برپاکستان را خیلی ناچیز خوانده افزود: "در رابطه به پاکستان باید بگویم که ما برخی برنامه های مالی را برای این کشور روی دست داریم و سطح این کمک ها خیلی پایین است اما هنوز تصمیم نهایی در این باره آن گرفته نشده است".
درهمین حال جنرال پرویز مشرف رییس جمهور پیشین پاکستان میگوید که اوضاع افغانستان روابط میان واشنگتن واسلام آباد را در پایین ترین سطح رسانده است.
آقای مشرف افزود: "نگرانی عمده‌ی پاکستان این است که ایالات متحده رخ به سوی هند کرده و یکجا با هند موقف متحدانه در برابر پاکستان گرفته است."
کراکر سفیر پیشین امریکا درپاکستان میگوید واشنگتن خواهان مسدود شدن این پناه گاه ها درخاک پاکستان است.
این گفته ها درحالیست که افغانستان و امریکا همواره از اسلام آباد خواسته که برضد پناه گاهای امن هراس افگنان درخاکش اقدام کند چیزیکه همواره ازسوی اسلام آباد یک ادعای بی بنیاد خوانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала