محکمه امریکایی: ترامپ آزادی بیان را نقض می‌کند

© AFP 2023 / Nicholas Kammمحکمه امریکایی: ترامپ آزادی بیان را نقض می‌کند
محکمه امریکایی: ترامپ آزادی بیان را نقض می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک محکمه امریکایی اعلام نموده است که رئیس جمهور امریکا با بلاک کردن کاربران در صفحه توییتر اش، آزادی بیان را نقض می‌کند و از وی خواست تا دسترسی به صفحه توییتر اش را فراهم سازد.

به گزارش اسپوتنیک، محکمه فدرالی در منهتن اعلام نموده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با بلاک کردن برخی از کاربران در صفحه توییتر اش، آزادی بیان را نقض می‌کند و از وی خواسته است تا دسترسی تمام کاربران به پست‌های صفحه توییتر اش را فراهم سازد.

وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا در پیوند با این حکم محکمه، اختلاف نظر اش را اعلام نموده است.

یک عضو پارلمان آلمان از ترامپ خواست تا در تویتر کمتر بنویسد - اسپوتنیک افغانستان
یک عضو پارلمان آلمان از ترامپ خواست تا در تویتر کمتر بنویسد

قاضی ناومی بوهوالد در فیصله اش نوشته است که تصمیم ترامپ مبنی بر بلاک کردن شماری از کاربران انترنت، اولین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده امریکا را که ضامن آزادی بیان است، نقض می‌کند.

هفت تن از افرادی که ترامپ آنها را در توییتر بلاک نموده است، علیه رئیس جمهور امریکا شکایت نموده است.

در فیصله قاضی آمده است:‌ "استثنا قرار دادن گروهی خاصی از افراد از بقیه افراد جامعه به دلیل دیدگاه‌های آنها، توسط اصلاحیه اول (قانون اساسی) ممنوع قرار داده شده است و نمی‌تواند منافع شخصی رئیس جمهور را در چوکات این اصلاحیه، توجیه کند".

وزارت عدلیه امریکا اعلام نموده است که با این تصمیم محکمه موافق نمی‌باشد. سخنگوی این وزارت گفت:‌ "ما به فیصله محکمه احترام داریم اما با آن موافق نمی‌باشیم و درمورد اقدامات آینده ما فکر می‌کنیم".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала