سقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب

© Sputnikسقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب
سقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان طالبان حوالی ساعت یازده شب گذشته حملات شدید شان را بالا یکی پایگاه نیروهای ارتش در منطقه گورزاد ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب آغاز نموده و بعد از پنج ساعت درگیری آن پاسگاه را تصرف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف رضایی سخنگوی نیروهای ارتش ملی در شمال کشور با تائید سقوط یک پاسگاه ارتش ملی می‌گوید که در جریان درگیری سه تن از نیروهای ارتش شهید و شش تن دیگر آنان مجروح شدند که مجروحین به پایگاه گلتپه منتقل گردیده اند.

هشدار تازه ی طالبان به ساکنان شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
هشدار طالبان به ساکنان شهر کابل + عکس

اما یک منبع در فرماندهی پولیس فاریاب می‌گوید که شب گذشته جنگجویان طالب حملات شدید را بالا یک پایگاه متعلق به ارتش ملی بنام الماس آغاز نمودند و ساعت چهار بامداد امروز پایگاه الماس را با دو پاسگاه دیگرآن بنام های خنجر یک و خنجر دو تصرف نمودند.
بگفته این منبع، پایگاه الماس از مستحکم ترین پایگاه ارتش ملی طی سالهای گذشته در منطقه کوتل گورزاد ولسوالی شیرین تگاب دانسته می‌شد، که بر اساس اظهارات این منبع در جریان سقوط پایگاه الماس ده تن از نیروهای ارتش ملی شهید و پنج دیگر آنان اسیر طالبان شدند، جنگجویان طالب نیز مدعی اند که بر علاوه تصرف پاسگاه های ارتش در منطقه گورزاد ولسوالی شیرین تگاب تعداد نیروهای ارتش را کشته، سه عراده تانک هاموی، نه میل اسلحه مختلف النوع و مقدار زیاد مهمات را بدست آورده اند.

© Sputnik / JAKسقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب
سقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
سقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب

این در حالیست که طالبان چند هفته پیش عملیات بهاری‌شان را اعلام کردند و پس از آن حمله‌های خود را شدت بخشیدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала