غنی: فضای آموزش در مکاتب و دانشگاه‌ها باید مناسب و عاری از تعصب باشد

© AP Photo / Rahmat Gulغنی: فضای آموزش در مکاتب و دانشگاه‌ها باید مناسب و عاری از تعصب باشد
غنی: فضای آموزش در مکاتب و دانشگاه‌ها باید مناسب و عاری از تعصب باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز در جمع از اساتید دانشگاه‌ها و معلمین مکاتب افطار کرد و نماز شام را با آنان یکجا ادا نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در ضیافت افطاری متذکره که در قصر سلام‌خانۀ ارگ ترتیب گردیده بود و در آن داکتر نجیب‌الله خواجه‎عمری وزیر تحصیلات عالی، داکتر میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف و معینان وزارت‌های متذکره نیز حضور داشتند، ابتدا خانم فرزانه رزمجو استاد دانشگاه کابل و خانم حوریه کریمی معلم لیسۀ نسوان بی بی مهرو به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.

کابینه، طرح ایجاد صندوق قرضه‌دهی برای معلمین را مورد تصویب قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
کابینه، طرح ایجاد صندوق قرضه‌دهی برای معلمین را مورد تصویب قرار داد

آنان از حمایت رئیس‌جمهور از معارف و تحصیلات عالی تشکر نمودند و خواهان توجه به ارتقای‌ظرفیت معلمین و استادان و دارالمعلمین‌ها، شهرک‌ها برای معلمین و استادان و همچنان صندوق معلمین شدند.
رئیس‌جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های آنان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به اساتید دانشگاه‌ها و معلمین مکاتب، گفت که توجه اساسی ما به سرمایۀ بشری است و استادان و معلمین نقش بسیار مهم در تربیۀ سرمایۀ بشری دارند.
رئیس‌جمهور خطاب به آنان گفت که شما تغییر بزرگ را در زندگی جوانان به‌خصوص دختران به وجود می‌آورید و تعلیم و تربیه همه به‌خصوص طبقه اناث بسیار مهم است.
رئیس‌جمهور کشور خاطرنشان کرد که فضای آموزش در مکاتب و دانشگاه‌ها باید مناسب و عاری از تعصب باشد و برای تعلیم و تحصیلات عالی دختران، باید فرصت‌های بیشتر مساعد گردد.
وی در اخیر سخنانش، گفت که موضوع مسکن برای معلمین و استادان مهم است و روی آن غور بیشتر صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала