بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطار طویل بس های سبزرنگ حامل افراد مسلح و خویشاوندان آنها محلات شهری را ترک میکنند و راهی صحرا میشوند. قطعات تهاجمی با حمایت وسایط زرهی بصورت منظم آخرین مراکز مقاومت را درهم می کوبند.

گاه در یک محل و گاهی در جای دیگر بجای بیرق های سیاه داعش (سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) بیرق های سفید برافراشته می شوند. اردوی عربی سوریه عملیات آزادسازی منطقه محیام ال- یرموک — آخرین محل مقاومت تروریستان در دمشق — را خاتمه می بخشند. پایتخت کشور برای اولین بار از سال 2012 تحت کنترول کامل نیروهای حکومتی قرار میگیرد. و این بدان معنی است که جنگجویان خلافت دروغین و اپوزیسیون مسلح بیش از این اریکه های فشار بر رئیس جمهور بشار اسد در اختیار ندارند.

© REUTERS / SANAبقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند - اسپوتنیک افغانستان
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند

کمپ آوارگان فلسطینی یرموک در منطقه هم نام جنوبی دمشق تحت کنترول «جبهات النصره» و اردوی آزاد سوریه از آواخر سال 2012 قرار داشت. افراد مسلح به عجله منطقه اشغال شده را برای دفاع آماده ساختند و از آن به مثابه پایگاه برای حملات متعدد علیه نیروهای حکومتی استفاده میکردند. از همینجا هاوان های تروریستان تمام مرکز پایتخت را مورد آتشباری قرار میداد — این فقط فاصله هشت کیلومتری در شمال می باشد. برعلاوه این، افراد مسلح منطقه همجوار با یرموک، منجمله، ال کاظم را اشغال کردند که از طریق آن شاهراه M5 و خط آهن می گذرند که پایتخت را با مناطق جنوبی کشور و شهر دیرعه در نزدیک سرحد سوریه — اردن وصل میکند. افراطیون در بخش های جداگانه این راه مهم حمل و نقل بارها اعمال تروریستی راه اندازی میکردند.

در اپریل سال 2015 به یرموک افراد مسلح «دولت اسلامی» (داعش- سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) آمدند و با گروپ های موجود در اینجا درگیر شدند. در این جنگ های ذات البینی فلسطینیان ساکن در منطقه — کندک های لوای ال آصف که از اردوی آزاد سوریه حمایت میکردند و جبهه مردمی آزادی فلسطین، متحد نیروهای حکومتی، نیز شرکت داشتند. طی سه سال راندن این سیل کلاغان ممکن نبود، به خاطریکه قطعات دارای قابلیت محاربوی اردوی عربی سوریه در جهات دیگر مصروف پیشبرد عملیات بودند. دمشق همچنان در محاصره قرار داشت.

در ماه های مارچ-اپریل جنرالان سوریه بعد از پیروزی در دیرالزور بصورت جدی به پاکسازی غوطه شرقی — اطراف پایتخت- کمر بستند که از سال 2012 تحت سلطه افراد مسلح قرار داشت. نیروهای حکومتی به آزادسازی این مناطق موفق شدند و حالا نوبت آزادسازی مناطق جنوبی پایتخت فرا رسید.

© Sputnikبقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند - اسپوتنیک افغانستان
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند

در تاریخ 19 اپریل شسال 2018 حکومت سوریه به تروریستان داعش در یرموک اخطار داد. افراطیون آن را رد کردند. بعد از آغاز عملیات منسجم در تاریخ 1 می افراطیون تسلیم شدن را آغاز کردند. نبردها تقریباً یک هفته دیگر ادامه داشتند. اما بالاخره افراد مسلح با شرایط دمشق موافقه کردند و در تاریخ 20 می به یرموک ده ها بس آمدند که افراد مسلح تسلیم شده را به ولایت ادلب، به جای که قبلاً «بس های سبزرنگ» از حلب و دیرالزور و یک عده مناطق دیگر جنگجویان را انتقال داده بودند، منتقل ساختند. نبرد در دمشق به پیروزی کامل اردوی عربی سوریه خاتمه یافت.

جهت بعدی بسیار محتمل تهاجم نیروهای حکومتی — شهر دیرعه در جنوب سوریه خواهد بود. هدف نهایی تهاجم — منطقه سرحدی نصیب در سرحد با اردن — می باشد.

همزمان فشار بر ولایت مشکل آفرین سوریه — ادلب — تجدید خواهد شد که در آنجا تا 30 هزار تن از جنگجویان داعش و یک عده گروه های دیگر تروریستی قرار دارند. باید گفت که اخیراً جنگجویان میخواستند توسط طیاره بی پیلوت بر پایگاه هوایی حمیمیم حمله نمایند، ولی سیستم دفاع هوایی که پایگاه را حفاظت میکند، آن را به موقع کشف و نابود ساخت. بطور کل اوضاع در ادلب ناآرام باقی مانده است. در هفته گذشته الکساندر لیتوینوف نماینده ویژه روسیه در باره سوریه در باره کمک ترکیه در مورد اعاده نظم در ادلب ابراز امیدواری نمود.

© Sputnik / Dmitry Vinogradovبقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند - اسپوتنیک افغانستان
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند

لیتوینوف گفت:« آنچه که به ناحیه عاری از تشنج در ارتباط به ادلب مربوط می باشد، ما بسیار زیاد بر فعالیت همکاران ترکی خود حساب میکنیم که تعهدات در مورد تامین ثبات و آرامش در این منطقه را بر دوش گرفته اند. عمدتر از همه — جلوگیری از اعمال نو رویارویی بین اپوزیسیون بشمول افراد مسلح آشتی ناپذیر که تا به حال در ادلب قرار دارند و نیروهای حکومتی می باشد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала