باز محمد مبارز در کمیته المپیک مقام جدید رسمی کسب کرد

© Sputnik / Zuhal Sarhadباز محمد مبارز در کمیته المپیک مقام جدید رسمی کسب کرد
باز محمد مبارز در کمیته المپیک مقام جدید رسمی کسب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از چاشت امروز با اشتراک اعضای مجمع عمومی ورزش‌های رزمی، رییس عمومی تربیت بدنی و سپورت و کمیته ملی المپیک، نماینده لوی سارنوالی و با مدیریت کمیسیون برگزاری، انتخابات ریاست فدراسیون‌ها برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، در آغاز این برنامه داکتر حفیظ الله ولی رحیمی، رییس عمومی تربیت بدنی و سپورت در رابطه به فدراسیون ورزش‌های رزمی و مسوولیت‌های رییس آن صحبت نموده گفت: "با توجه به تعدد سبک‌های مختلف، تعدد کلپ‌ها و کمیت ورزشکاران، این فدراسیون از جایگاه خوبی در میان جوانان برخوردار است".
وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول و قواعد ورزش‌های رزمی و استفاده معقول از تجهیزات حین انجام مسابقات بر مصوونیت ورزشکاران تاکید ورزید.
رییس عمومی تربیت بدنی و سپورت از مسوولان خواست تا حین انجام مسابقات رزمی به خصوص فری‌فایت قاعده و اصول میان ورزشکار مسابقه دهند براساس یک تفاهمنامه که مصوونیت ورزشکاران را تضمین نموده بتواند تماس گرفته از کمپنی‌ها و مسوولان آن خواست تا این قاعده را در اثنای برگزاری مسابقات در نظر داشته باشند.

(قسمت اول) (MMA) بازمحمد مبارز قهرمان ورزشهای مختلط - اسپوتنیک افغانستان
باز محمد مبارز رقیب روسی اش را شکست داد

برای احراز پست ریاست فدرسیون ورزش‌های رزمی نورالله شاهرخی، بازمحمد مبارز و عبدالواسیع قیومی نامزد بودند، آقای قیومی از نامزدی اش انصراف نمود و آقای شاهرخی و آقای مبارز برای کسب رای اعتماد از مجمع عمومی رقابت نمودند.
پس از ختم روند انتخابات و شمارش آراء آقای باز محمد مبارز با کسب ۱۷ رای موافق و ۵ رای مخالف به حیث رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی انتخاب شد.

باز محمد مبارز یکی از ورزشکاران رزمی موفق کشور است که بارها با پیروزی‌هایش، پرچم افغانستان را در کشورهای مختلف به اهتزاز درآورده است.

در آخرین مورد، باز محمد مبارز با اشتراک در مسابقات مبارزات آزاد در دوبی، حریف اسکاتلندی اش را از پا درآورد.

هنرهای رزمی ترکیبی(Mixed Martial Arts (MMA یک ورزش رزمی کامل است که مبارزان می‌توانند از ضربه‌های مشت، آرنج، زانو، پا و دیگر فنون مبارزه استفاده نموده و با یکدیگر به شکل ایستاده نبرد کنند.

این مسابقات با قوانین محدودکننده کمتری انجام می‌شود و اجرای فنون تمام رشته‌های رزمی در آن آزاد است و به دلیل خشونت بالایی که در آن وجود دارد به طور معمول بر روی یک سکوی هشت ضلعی که دور آن با جال فلزی پوشیده شده است، برگزار می‌شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала