ضمیر کابولوف: طالبان 40 درصد خاک افغانستان را در کنترول دارند

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابلوف با اشاره به افزایش قوای امریکایی در افغانستان گفت که پنج هزار قوای اضافی و یا حتی 50 هزار قوای بیشتر، وضعیت در افغانستان را بهتر نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیرکابلوف نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و آمر دیپارتمنت دوم وزارت امور خارجه روسیه، در مصاحبه با یکی از رسانه های امریکایی بیان داشته است که ایالات متحده با دو گزینه در افغانستان مواجه است:" گفتگوهای مستقیم با طالبان یا ادامه جنگ."

وی ضمن بیان اینکه طالبان 40 در صد خاک افغانستان را در کنترول دارند، ابراز داشت که اگر ایالات متحده به صورت مستقیم با آنها مذاکره نکند، "جنگ و خونریزی برای سالهای بیشتر دراین کشور ادامه خواهد داشت."
تقاضا در مورد مذاکرات ایالات متحده با گروه طالبان پس از آن صورت گرفت که اخیراً جان بولتن، مشاور امنیت ملی رییس جمهور دونالد ترمپ، بار دیگر تاکید کرد که امریکا از روند مذاکرات صلح حمایت می‌کند که رهبری آن را حکومت افغانستان بر عهده داشته باشد. 

ضمیر کابولوف: روسیه از گفتگوهای سازنده کابل با مخالفین مسلح حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
کابولوف: روسیه از گفتگوهای سازنده کابل با مخالفین مسلح حمایت می کند

این در حالی است که پیش از این حکومت افغانستان نیز گفته است که آماده مذاکرات بدون قید و شرط با طالبان است. طالبان مذاکرات با حکومت افغانستان را رد نموده اما برای گفتگوهای سیاسی با امریکا ابراز آمادگی کرده اند.

کابلوف همچنان گفته است که طالبان نمی‌خواهند با حکومت کابل مذاکره کنند، زیرا به گفته وی، طالبان اداره کابل را "دست نشانده" تلقی می کنند.

ضمیر کابلوف بیان داشت که امریکا همان مسیری را در افغانستان می پیماید که شوروی سابق آن را تجربه کرده بود.

ضمیر کابلوف با اشاره به افزایش قوای امریکایی در افغانستان گفت که پنج هزار قوای اضافی و یا حتی 50 هزار قوای بیشتر، وضعیت در افغانستان را بهتر نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала