شکایت حزب "بدیل برای آلمان" علیه مرکل به محکمه قانون اساسی

© AFP 2023 / Ludovic Marinشکایت حزب "بدیل برای آلمان" علیه مرکل به محکمه قانون اساسی
شکایت حزب بدیل برای آلمان علیه مرکل به محکمه قانون اساسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب آلترناتیو "بدیل برای آلمان" وعده ای را که داده بود، اجرا کرد و با اقامه دعوی علیه سیاست مهاجرتی انگلا مرکل به محکمه قانون اساسی شکایت برد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه آلمانی Zeit شتفان براندنَر، مشاور حقوقی حزب "بدیل برای آلمان" روز جمعه در برلین گفت که این حزب در پارلمان به تاریخ ۱۴ اپریل در این باره شکایتی به محکمه قانون اساسی در شهر کارلس روهه ارائه کرده است.
براندنر، مشاور حقوقی حزب "بدیل برای آلمان" گفت، هدف از این اقامه دعوی این است که محکمه قانون اساسی تایید کند که در جامعه آلمان (از زمان گشایش مرزها برای مهاجران بنا بر تصمیم مرکل) بی عدالتی حکمفرما شده است.
در شکایت حزب «بدیل برای آلمان» آمده است که حکومت آلمان فدرال سیاست مهاجرت اش را (بدون تصمیم گیری و همکاری بوندس تاگ به پیش برده) و حقوق این نهاد فدرال را نقض کرده است. 

مرکل از اروپا خواست تا به امریکا تکیه نکند - اسپوتنیک افغانستان
مرکل از اروپا خواست تا به امریکا تکیه نکند

علاوه براین حزب "بدیل برای آلمان" خواهان این است که تصمیم گیری انگلا مرکل در اوائل سپتمبر سال 2015 مبنی بر بازگذاشتن مرز اتریش با آلمان برای پذیرش مهاجران، در محکمه بررسی شود.
براندنر، مشاور حقوقی حزب نامبرده در ادامه گفت: "این شکایت می تواند دنیا را دگرگون کند، واگر موفق باشد، واقعا هم به این هدف می رسد". در این صورت صدراعظم آلمان فدرال باید «به سرعت هرچه بیشتر» از مقامش برکنار شود.
پس از این که انگلا مرکل در سال 2015 اعلام کرد که مرزهای اتریش را باز می گذارد، ده ها هزار مهاجر راهی آلمان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала