شوخی ناموفق امریکا در مبارزه با طالبان

© AFP 2023 / Ted Aljibeشوخی ناموفق امریکا در مبارزه با طالبان
شوخی ناموفق امریکا در مبارزه با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی هوایی ایالات متحده اذعان کردند، که شوخی آنها در مورد صدای ابهام آور ناموفق بود.

کمک جنگنده های امریکایی به نیروهای امنیتی افغانستان در فراه - اسپوتنیک افغانستان
کمک جنگنده های امریکایی به نیروهای امنیتی افغانستان در فراه
به گزارش اسپوتنیک، نیروی هوایی ایالات متحده به خاطر شوخی در مورد توهم صوتی محبوب که به مبارزه علیه جنبش طالبان در افغانستان پیوند دارد، عذرخواهی کرد.

ما در حال صحبت کردن در مورد صدای هستیم، که افراد آن را به گونه های مختلف می شنوند. این دو واژه کاملا متفاوت: laurel مانند واژه لوریل و یا yanny شنیده می شود. این پدیده موجب اختلافات فراوان شد و به سرعت به سوژه بین المللی انترنت تبدیل شد.

برای شکست طالبان در ولایت فراه، ایالات متحده امریکا شایعه حمله با هواپیمای A-10 را منتشر کرد. در همین حال به این مناسبت نظامیان امریکایی در تویترش نوشتند، که طالبان به جای صدای Yanny صدای BRRRT یعنی صدای آتش مسلسل از درون هواپیمای حمله کننده را خواهند شنید.

این شوخی موجب واکنش بسیار از کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت و آن بسیار عجیب و غریب دانستند. این پیام پس از مدتی از تویتر نظامیان امریکایی پاک شد.

نیروهای هوایی امریکا در تویت بعدی اش چنین نوشت:- "ما به خاطر تویت قبلی درباره A-10 که یک شوخی بسیار بد بود، معذرت می خواهم در اکنون در این باره تحقیقات داخلی در جریان است".

پیش از این نیز به دنبال پخش برگه‌های تبلیغاتی از سوی نیروهای ناتو در ولایت پروان، فرمانده عملیات خاص نیروهای خارجی در افغانستان، از پخش اوراق تبلیغات ضد دینی معذرت خواهی کرده و تاکید نموده بود،که دیگر چنین اشتباهی از سوی آنان تکرار نخواهد شد.
این درحالی بود، که محمد عاصم عاصم والی ولایت پروان ضمن محکوم کردن این عملکرد نیروهای ناتو، گفته بود، که این اقدام نیروهای ناتو توهین به مقدسات دینی مردم افغانستان است.

نیروهای ناتو با پخش برگه های تبلیغاتی با محتوای ضد دینی از طریق هوا در ولایت پروان به کلمه «طیبه» توهین کرده بود.

یادآوری می کنیم، که 2000 طالب بامداد روز سه شنبه به ولایت فراه حمله و چندین حوزه این ولایت را تصرف کردند. پس از آن نیروهای کمکی ارتش افغانستان وارد عمل شده و بیش از 300 طالب را کشتند. در حمله طالبان به ولایت فراه بیش از 25 سرباز دولتی افغانستان هم شهید شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала