چانس جدید برای عبدالله عبدالله

© Massoud Hossainiعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنجال اخیر بین رئیس جمهور و رئیس اجرائیه، چانس خوب را برای شرکت عبدالله عبدالله در مبارزات انتخاباتی میدهد.

رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان روز دوشنبه در جلسه شورای وزیران رئیس جمهور کشور را مورد انتقاد قرار داد.
رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی گفت که در جریان چند روز اخیر ما حتی شاهد برگزاری یک جلسه شورای امنیت ملی و یک جلسۀ سر قوماندانی عالی قوای مسلح نبودیم. در حین حال، هر روز تلفات داریم و مردم افغانستان قتل عام می‌شوند. نیروهای امنیتی را به مرگ فرستادیم. کی مسوول است که به مردم جواب

عبدالله: انحصار قدرت راه حل نیست - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: انحصار قدرت راه حل نیست
بدهد؟
دوکتور عبدالله عبدالله به مداخلات در امور کار انتخابات اشاره کرده گفت که روند انتخابات به مرحله اساس رسیده است. چند روز قبل به خاطر نگرانی‌های امنیتی مردم مسأله نصب استیکر به روی کاپی‌ تذکره مطرح شد و تصمیم بر این گردید که کمیسیون مستقل انتخابات این موضوع را از نظر حقوقی و تخنیکی بررسی کند. این طرح را اداره ثبت احوال نفوس به خاطر رفع نگرانی‌های امنیتی مردم مطرح کرد تا به عنوان یک گزینه روی آن بحث شود. اما این مسأله نباید به مفهوم تحت فشار قراردادن کمیسیون مستقل انتخابات باشد.

رئیس اجرائیه تأکید کرد، هیچ کس حق ندارد که کمیسیون مستقل انتخابات را تهدید کند، این نقطه پایان پروسهٔ مردم سالاری خواهد بود. اعضای این کمیسیون شکایت کردند که تحت تهدید و فشار قرار دارند.
چنین به نظر میرسد که در جریان دو سال اخیر، این اولین بار است که داکتر عبدالله عبدالله شدیداً اشرف غنی را انتقاد میکند. اگر اشتباه نکنیم آخیرین بار در ماه اگست 2016 سؤتفاهم بزرگ بین ایشان بوجود آمد.
سوال در اینجا است که چه عوامل باعث سخنرانی داکتر عبدالله عبدالله در این مورد گردیده است.

هشدار داکتر عبدالله در پیوند به توزیع شناس‌نامه‌های برقی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار داکتر عبدالله در پیوند به توزیع شناس‌نامه‌های برقی

نمیتوان مستثنی دانست که با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، رئیس اجرائیه میخواهد بار دیگر در مبارزات انتخاباتی اشتراک نماید. غیر تصادفی نیست که حین صحبت هایش در جلسه شورای وزیران رئیس اجرائیه با اشاره به انتخابات‌های گذشته گفت که تکرار گذشته را خواب ببینید.

دیگر مردم افغانستان اجازه نخواهند داد که بازهم با سرنوشت و رأی میلیونی‌شان بازی صورت گیرد. امروز علت عدم علاقمندی مردم افغانستان برای رفتن به انتخابات همین است که می‌گویند رأی قبلی ما چه شد؟
ولی واضح است که طی سالهای اخیر رئیس اجرائیه اعتبار اکثریت رائی دهندگان خود را از دست داده است و واقعاً که چانس پیروزی در انتخابات را ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала