کوریای شمالی تهدید کرد با امریکا مذاکره نخواهد کرد

© AP Photo / Lee Jin-manکوریای شمالی تهدید کرد با امریکا مذاکره نخواهد کرد
کوریای  شمالی تهدید کرد با امریکا مذاکره نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیونگ یانگ می تواند در خصوص مشارکت خود را در نشست کوریای - آمریکا در بالاترین سطح تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، کیم جی گوانگ، معاون اول وزارت خارحه کوریای شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ می تواند در خصوص مشارکت خود در نشست کوریای — آمریکا در بالاترین سطح به دلیل تحمیل کردن قواعد یک جانه در خصوص امتناع از سلاح هسته ای از سوی آمریکا، تجدید نظر کند.
کوریای شمالی از سوی دیگر، به دلیل رزمایش مشترک کوریای جنوبی با امریکا، دیدار مقامات خود با امریکاییان لغو کرده بود.
کوریای شمالی گفته است: "ایالات متحده باید پاسخگوی تحرکات نظامی تحریک آمیز خود با کوریای جنوبی باشد، این امر می تواند بر دیدار قریب الوقوع مقامات کوریای شمالی و امریکا تاثیر بگذارد".
پیش از آن گزارش شده بود که کوریای شمالی مذاکره با کوریای جنوبی در تاریخ 16 می را لغو می کند.
از سوی دیگر، در تاریخ 12 جون نشست دونالد ترامپ و رهبر کوریای شمالی کیم جونگ اون تعیین شده بود. اکنون این دیدار تحت تاثیر همکاری نظامی کوریای جنوبی و امریکا قرار گرفته است.
از سوی دیگر، وزیر خارجه کوریای جنوبی گفته که تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ، تنها پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی، در 12 ماه جون در سنگاپور لغو خواهد شد.
کانگ کیونگ وا در این کنفرانس افزود:« ما خواهان بر جای ماندن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ، تا مشاهده گام‌های آشکار و معنی‌دار از جانب کورای شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای، هستیم".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала