یک کشور دیگر هم سفارت خود را در بیت‌المقدس باز کرد

© Sputnik / Vitali Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر یک کشور دیگر هم سفارت خود را در بیت‌المقدس باز کرد
یک کشور دیگر هم سفارت خود را در بیت‌المقدس باز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت گواتمالا در اسرائیل پس از عملیات انتقال از تل آویو به بیت المقدس رسما افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک، در مراسم افتتاحیه سفارت کشور گواتمالا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، جیمی مورالس، رئیس جمهور کواتمالا و اعضای بلند مرتبه هر دو کشور در افتتاحیه حضور داشتند.

ترامپ از افتتاح رسمی سفارت امریکا در اورشلیم خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از افتتاح رسمی سفارت امریکا در اورشلیم خبر داد

نخست وزیر اسرائیل وعده داد که گواتمالا اولین کشور امریکای لاتین خواهد بود که در طول سفر بعدی خود از آن کشور بازدید می‌کند. و به نوبه خود جیمی مورالس گفت: " مردم اسرائیل و کواتمالا با هم برادر استند".
لازم به ذکر است که سفارت گواتمالا در اورشلیم چند روز می‌شود که به کار آغاز کرده است اما مراسم افتتاحیه این سفارت به تاریخ 16 می برنامه‌ریزی شده بود.
قابل یاد آوریست که سفارت امریکا روز دوشنبه 14 می در بیت‌المقدس افتتاح شد و در ارتباط به این رویداد درگیری خونین بین اسرائیل و فلسطین بوجود آمد که در نتیجه این درگیری‌ها ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته، در یک بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که واشنگتن اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد و وعده سپرد که سفارت ایالات متحده را که تا اکنون در تل آویو قرار داشت آنجا منتقل کند.
این تصمیم ترامپ با مخالفت شماری از کشور های خارجی مواجه گردیده و موجب شورش در میان فلسطینی ها و تظاهرات در چندین کشور عربی شد. افتتاح رسمی سفارت ایالات متحده امریکا در اورشلیم به تاریخ 14 می برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала