پشتیبانی وزیران خارجه آلمان و چین از ماندن ایران در توافق نامه برجام

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر پشتیبانی وزیران خارجه آلمان و چین از ماندن ایران در توافق نامه برجام
پشتیبانی وزیران خارجه آلمان و چین از ماندن ایران در توافق نامه برجام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیران خارجه چین و آلمان در گفت و گوی تیلیفونی از توافق نامه ای هسته ای برجام پشتیبانی شان را اعلام کردند.

هیچیک از مفاد برجام قابل مذاکره نیست - اسپوتنیک افغانستان
هیچیک از مفاد برجام قابل مذاکره نیست
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین با نشر خبرنامه نوشت: وان ای وزیر امور خارجه چین و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در گفت و گوی تیلیفونی بر باقی ماندن ایران در توافق نامه برجام تاکید و پشتیبانی شان را از آن اعلام کردند.

در این خبرنامه آمده است:- "وزیران دو کشور دیدگاه های شان را درباره برنامه هسته ای ایران با یکدیگر شریک و پشتیبانی شان را از ماندن ایران در توافق نامه برجام و رعایت اصول صلح بین المللی اعلام کردند".

 وزیران خارجه دو طرف همچنین موافقت کردند، که با تمام طرف های معامله این توافق صحبت کنند.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر بیرون شدن واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به تاریخ 8 می اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала