دیدار وزیر دفاع افغانستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBدیدار وزیر دفاع افغانستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
دیدار وزیر دفاع افغانستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع افغانستان در این دیدار گفت، زیر هیچ شرایطی اجازه بروز تهدید علیه ایران از خاک افغانستان توسط بیگانگان را نخواهیم داد.

سفر وزیر دفاع افغانستان به ایران - اسپوتنیک افغانستان
سفر وزیر دفاع افغانستان به ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان که در رأس یک هیأت بلندپایه نظامی به ایران سفر کرده است، ظهر امروز (یکشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده رهبر ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات دفاعی و امنیتی منطقه گفت‌وگو کرد.

امیر دریابان شمخانی با اشاره به مسیر رو به توسعه همکاری‌ دو کشور در حوزه‌های سیاسی امنیتی، اقتصادی و دفاعی بر تداوم تلاش مشترک دو کشور برای برقراری ثبات در مناطق مرزی تاکید کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه با کشورهای همسایه اصلی‌ترین اولویت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و انهدام کامل گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور را هدف مشترک تهران و کابل اعلام و خاطرنشان کرد: تروریسم تکفیری که متاسفانه مورد حمایت مادی و اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، تهدیدی عمیق برای ملت‌ها و کشورهای اسلامی است و تنها با همکاری و اتخاذ رویکردهای مشترک می‌توان با آن مقابله کرد.
شمخانی گفت: مبارزه فرهنگی با ریشه‌های اعتقادی و تفکرات داعش ساز بایستی همزمان با اقدامات امنیتی و نظامی پیش برود و مسئولیت کشورهای اسلامی در این عرصه بیشتر است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جنایات گروه‌های تروریستی طی سال‌های گذشته در افغانستان گفت: بی شک پایان یافتن این اقدامات دردناک از سوی گروه‌های افراطی لازمه شکل گیری روند توسعه همه جانبه در افغانستان و بهبود وضعیت معیشتی مردم رنج کشیده این کشور است.
علی شمخانی با اشاره به افزایش ناامنی و بی ثباتی ناشی از حضور امریکا در این کشور، ضرورت تقویت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی افغانستان برای ایفای نقش فعال در ایجاد صلح و امنیت را در این کشور مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می‌دهد که امریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست‌ها و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در این کشورها بوده و برخی کشورهای مرتجع عربی نیز از این روند پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کرده اند.

وی اظهار داشت: مستندات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد امریکا و هم پیمانان این کشور در مقاطع زمانی مختلف، بی شرمانه به نیروهای نظامی و امنیتی عراق و سوریه با هدف نجات تروریست‌ها حمله کرده‌اند.
وزیر دفاع افغانستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ایران کشور دوست و خانه دوم ماست، اظهار داشت: در طول تاریخ دولت جمهوری اسلامی افغانستان با جمهوری اسلامی ایران روابط تاریخی، طولانی و پایداری داشته است و همواره در سخت‌ترین شرایط بدون هیچ توقعی در کنار مردم ما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه بروز تهدید علیه ایران از خاک افغانستان توسط بیگانگان را نخواهیم داد.
طارق شاه بهرامی افزود: مشترکات زبانی، فرهنگی و دینی دو کشور بستر اصلی توسعه مناسبات همه جانبه بر پایه تامین منافع مشترک است.

وی اظهار داشت: مردم افغانستان همیشه تابع احسان و نیکی ملت بزرگ ایران بوده و هستند و هیچگاه آن را فراموش نخواهند کرد.

یادآوری می کنیم، که وزیر دفاع افغانستان دیروز در راس یک هیات بلند رتبه وارد ایران شده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала