مسکو: خروج امریکا از توافق هسته‌ای با ایران اشتباه بود

© Sputnik / Natalia Seliverstova مسکو: خروج امریکا از توافق هسته‌ای با ایران اشتباه بود
مسکو: خروج امریکا از توافق هسته‌ای با ایران اشتباه بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه میگوید که تصمیم امریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران شتابزده و اشتباه بود.

به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که روسیه از توافق هسته‌ای با ایران حامیت میکند و تلاش زیادی به عمل خواهد آورد تا این توافق حفظ شود.

یوری اوشاکوف: «ما معتقد هستیم که تصمیم حکومت امریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران شتابزده و اشتباه بود و ما تلاش میکنیم تا این توافق حفظ شود.»

در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه  خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام عمل خواهد نمود.    

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала